Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Det begynte vel egentlig på lørdag... Guttungen var grinete og utilpass og ikke helt seg selv... I går var det det samme og på ettermiddagen fikk han feber. Rundt 39. I går kveld merket vi noen nuper på kroppen men tenkte det kanskje var reaksjon på varmen. Men i dag var han i grei form, litt tufs men ikke feber, men feberen kom i 3 tiden. I dag så vi også utslett over hele kroppen! Kinn, armer, ben, mage og rygg... Det ser ikke ut som om det verken er den 4 eller 5 barnesykdommen... Tenkte å ta en tur til legen med ham i morgen for sikkerhetsskyld siden jeg er høygravid og det står at gravide ikke bør komme i kontakt med den 5 barnesykdommen... Sånn i tilfelle det ER den... Noen som har peiling?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Det kan jo være feberutslett eller vannkopper også, men egentlig så ser du fort om det er vannkopper eller ikke...
:-)))) Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Mange uskyldige virussykdommer som gir svakt utslett i form av prikker på barn. Har hatt det med alle mine. Litt skummelt første gang, men nå kjenner jeg det igjen. Så lenge utslettet går vekk når man trykker på det med et glass (hjernehinnebetennelse) og barnet ikke virker helt sløvt og man ikke får kontakt, så er det nok ingenting.....eller bare virus altså. men kanskje greit å sjekke det hos legen, man blir jo aldri helt sikker før man har sjekket det ut!!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2009 Vannkopper er det ikke for det er veldig små røde prikker... Kanskje rett og slett feberutslett, ja... Bare rart det er heeeeeeeele kroppen... :-/
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Kan det være skarlagensfeber da? Husker ikke helt hvordan det utslettet ser ut, men da får han vel sånn bringebærtunge også om jeg ikke husker helt feil.... Du finner masse bilder av ulike utslett hvis du går inn på lommelegen.no
Mø schæl! Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Akkurat samme her! Hvor gammel er gutten din? Jenta vår er snart 4, og har utslett over hele kroppen + feber. Var til legen, som konstanterte femte barnesykdommen eller skarlagensfeber. Antakeligvis den første, da tunga er rød nuppete, såkalt "bringebærtunge". Har gutten din dette? God bedring :-)!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2009 Han er også snart 4... Har ikke sjekket tungen hans. Får se hva legen sier i morgen... Er det den 5 barnesykdommen så må jeg iallefall komme meg til legen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå