Gå til innhold

Slutte med soving på dagen/tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Når sluttet barna deres å sove på dagen? Min er akkurat to år og har startet å grine/surve når han skal legge seg(la seg helt fint tidligere). Tror dere det er lurt å trappe ned på dagsoving eller noen som har noen andre tips om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er snart tre, og han sover enda en time i barnehagen. Hjemme i helgene sover han som regel ikke.

Vi merker det godt når han skal legge seg for kvelden, har han sovet på dagen bruker han mye lengre tid på å sovne, har han derimot ikke sovet på dagen, sovner han veldig kjapt.

Skrevet

Mi blir 3 år om en mnd og sover sjelden eller aldri på dagen lenger.

Hun sov først en time - halvannen i vogn i barnehagen, men trappet ned ettersom behovet hennes for søvn midt på dagen, ble mindre og hun ikke ville. Sov 30 min på en madrass til hvilestund og nå sover hun hvis hun er trøtt, ellers så bare hviler hun.

Har aldri vært noe problem å legge henne, men vi merket det på at hun var veldig tidlig våken dagen etterpå hvis hun hadde sovet lenge i barnehagen.

Skrevet

Datteren min sover 30 min i barnehagen men har veldig lyst å kutte den ut for hun tuller veldig mye på kvelden og er IKKE trøtt og våkner så altfortidlig :( Men barnehagen er ikke helt enig med meg :( De mener hun er sååååå trøtt og de vil at hun skal ha en dupp. Men i helgene og i ferier har hun ingen dupp og hun sovner med en gang og sover heeeeele natten :)))) hun har bare 1 mnd igjen i barnhagen før hun skal begynne i ny barnehage så jeg orker ikke bry meg lengre hahahah Hun er nå 2 år pg 8 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...