Gå til innhold

Tog er teit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart til gøteborg med min kjære og mini på 4 mnd. Det tar en del timer med bil, i tillegg til at mini har en tendens til å bli litt bilsyk.. Men så fikk jeg en ide. Tog! Må jo være mye bedre for alle. Gikk inn på nsb.no. Pris tur-retur: 2000 kroner!!! I tillegg til at det tar lengre tid med tog.. Hvorfor i all verden gidder folk å ta tog da? Får jo nesten kjøpt bil for den prisen..

Er det bare jeg som er dårlig til å bestille billetter eller er det virkelig blitt så dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, satan.. Ta limo i stedet ;-D

Skrevet

eneste måten å reise med tog på, er minipris eller korte avstander. Ellers er det mongodyrt :(

Dessuten er det fantastisk dårlig tilrettelagt for barn; man får ikke hjelp til å jage vekk idioter som tar "barnevognsetene" dersom noen sitter der - og i de fleste tog er det bare én sånn plass der man kan sette barnevogna ved setene- ofte en firergruppe eller enkeltseter med goood beinplass, og dermed ekstra attraktiv for folk uten barnevogn. Og ofte kan man ikke reservere setene på forhånd. Det finnes vanligvis ikke stellemuligheter, og det er generelt sett upraktisk på alle vis.

Dessuten ble jeg stående i gangen og vente i 20 minutter (!!!) i dag fordi ei gammel røy hadde bosatt seg på den eneste doen som var. Hun satt der et kvarter (eller, kan ha vært lenger, men det var så lenge jeg hadde stått utafor), åpna såvidt døra og lukka den igjen - og kom faktisk ikke ut før en gutt hjalp meg og jage henne ut fordi han også måtte på do... Og hva sier hun når hun kommer ut? "Ikke drikk vannet, står det der inne"... og så stilte hun seg i kø for å komme inn igjen. Pokker altså, den tok kaka. Hva med å beklage seg for at jeg har stått i en toggang i tjue minutter med et hylskrikende barn? Jeg hadde FAKTISK ikke tenkt å drikke vannet, nei... (hun virket ikke tilbakestående altså, bare litt på bærtur. Og nei, det lukta ikke dårlig mage der inne- snarere røyk og ekkel parfyme)

Så ja, tog er teit. Jeg hater å ta tog med barn. På buss kan man i det minste regne med å enten ha dem i vogn eller helst bilstol, men på tog er det jo pokker ikke plass til noen av delene der man sitter. Dessuten er det, som du poengterer, mongodyrt.

Skrevet

Tog mellom Norge og Sverige er utrolig dyrt, og det er en ruter som lenger har vært nedprioritert.

Økonomi er en ting, men for vår del er tog en helt fantastisk måte å reise på som familie. Gutta stortrives, og vi har vært på interail hele familien. Miljø trenger vel ikke å nevnes.

Skrevet

Det var altfor dyrt! Men jeg har fått billige billetter tur-retur Stocholm, så det skal være mulig , men tror det er både sesongavhengig og førstemann-til-mølla-avhengig.

Jeg synes tog er en fantastisk fin måte å reise på, særlig med barn! Og når det gjelder barnevognplassene: Har du som nevnte det prøvd å si ifra til dem som sitter der? ;-) Jeg pleier å si ifra på en hyggelig måte: "Unnskyld, men disse plassene er visst reservert for oss med barnevogn" og peke på skiltet (som de sikkert har sett allerede), og da spretter de opp. Har aldri opplevd at det kun er en do. Og i de togene vi pleier å ta, er det stellebord.

Men 2000 kroner? det er dyrt.

Skrevet

Det hørtes dyrt ut. Jeg gikk inn og sjekket, fant masse miniprisbilletter til 299 pr stk. Men kommer vel an på når du skal reise da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...