Gå til innhold

Blodprøve VS urinprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. mitt første forsøk og litt sånn blank :)

Ser det er mange som skal ta HCG blodprøve. Jeg fikk ikke beskjed om dette på St.Olavs. Der fikk jeg bare beskjed om å ta en graviditetstest (8 juni) er det forskjellig fra plass til plass eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst veldig forskjellig fra plass til plass ja. På haugesund sykehus der jeg holder til, får man også beskjed om å bare ta en vanlig graviditetstest. Men dersom det skulle oppstå noe blødninger eller noe som tilsier at noe kan være galt, så er det lurt å ta en HCG blodprøve for å se om det er stigning på verdien. Man tar den ca annenhver dag og da skal verdien være dobbel så mye, og det er veldig positivt!:)

Du skal kunne stole på disse hjemmetestene sier de. Jeg har tatt en digital og en vanlig for å være sikker;)

Masse lykke til!

Skrevet

Til mitt første forsøk skulle jeg ta blodprøve, de 4 andre gangene skulle jeg ikke det. Jeg har likevel tatt blodprøve hver gang, fordi til mitt første forsøk hadde jeg en kjemisk graviditet. Vil ikke oppleve å bli så glad igjen,for så å oppdage at jeg egentlig aldri hadde vært gravid.

En kjemisk graviditet er en falsk graviditet,dvs at testen slår ut som posotiv fordi egget såvidt har sneiet livmorveggen, men man er egentlig ikke gravid.

( ba bare legekontoret jeg tilhører om å ta en test, og det var ikke noe problem:o).....................)

Men tar også test hjemme,også blodprøve for sikkerhetsskyld;o),klarer jo ikke la være å teste hjemme heller;o)!!

Skrevet

Hehe, nei greier jo ikke la være.. jeg er på dag ti i morgen... har veeeeldig lyst til å ta test da, men vil jo holde meg hard til Mandag da jeg egentlig har testdag ... men hadde vært kjekt å visst... er det for tidlig kanskje på dag 10? Jeg jobber på legesenter.. så jeg har tester i fleng oppe i skapet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...