Gå til innhold

Jeg har ikke lyst å bli gammel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som tenker slik? eller er jeg syk i nøtten?

Vil liksom ikke bli gammel og grå, rynkete og fæl, urinlekkasje og annet dritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke lyst til å bli gammel, men lite man kan gjøre med dette, så i mellomtiden går det jo an å jobbe litt for å holde huden og kroppen sunn og ung selv så lenge det er mulig :-) Tror det er få mennesker som ser fram til alderdommen og dens plager, men de fleste godtar jo at det er slik.

Skrevet

tenker på akkurat samme måte, men kjæresten min sier da bare :

alternative er verre!!!!

og det er jo sant.... selvsagt.

men det er en del kjipe ting som kommer med årene, man får bare prøve å holde seg i psykisk og fysisk god form så er man sprek lenge!!! :)

Skrevet

Tror når du kommer så langt så går det så gradvis og du får sikkert litt andre ting å konsentrere deg om en utseende.

Skrevet

alternativet er da ikke bedre! Og dessuten dumt å bekymre seg for noe man ikke vet utfallet av - det er ikke alle forunt å bli gammel og grå. Ikke sikkert du vil oppleve å bli "gammel".

Skrevet

Tanken har egentlig aldri plaga meg før. Men nå nylig havna bestemora mi på eldre/sykehjem, etter å ha vært frisk, ikke så mye som influensa engang på 84 år.

Men nå fikk hun slag, mista språket og ble lammet på hele høyre side. Hun ble flytta fra sykehuset til dette hjemmet så fort det ble "ledig plass".

Da hun kom til hjemmet ble hu plassert på gangen bak et forheng. Da hun fikk besøk fra familie nå nylig lå hu bak dette forhenget, så opp i taket og hadde ikke fått hjelp til å sette gebisset i munnen engang!!

Så nå har jeg ikke så veldig lyst til å bli gammel, iallfall ikke gammel og syk....

Skrevet

nei,ingen har jo lyst å ha det sånn. og det er uverdig hvordan gamle og syke behandles i dette velstandslandet. det har jeg selv sett på både sykehjem og sykehus. Men uansett så er det nå livets gang, og du kan si at hun har vært utrolig heldig som får leve så lenge frisk. Ikke bekymre deg for noe du ikke kan kontrollere. Vær glad for hver dag som frisk, ikke heng deg oppi rynker og sånt. Det er ikke det som betyr noe. På dødsleie tror jeg ikke du ligger og tenker på rynkene, da tenker du på familie og venner, de virkelige verdiene i livet.

Skrevet

Du trenger ikke bli gammel for å få den slags.

Skrevet

Jeg vil gjerne bli gammel, men så er jeg det vel nesten også i forhold til gjennomsnittet her inne. Rynker mm bekymrer meg ikke. Jeg liker at den virkelige alderen synes og at livet har satt spor. Jeg ser frem til flere opplevelser. Jo eldre jeg blir jo bedre ser jeg sammenhenger. Det blir enklere å forstå hva som egentlig er viktig og jeg blir mindre og mindre redd for å dumme meg ut.

Selvfølgelig har jeg ikke noe ønske om å bli syk, men heller gammel, vis og syk enn 20 redd og sterk.

Skrevet

Nei, jeg sliter faktisk litt med bittelitt urinlekkasje allerede, så det er mye av grunnen til at jeg ikke vil bli gammel. For er redd hvordan det vil bli da når jeg sliter allerede nå i 20 årene etter en fødsel.

HI

Skrevet

Da må du gjøre bekkenbunnsøvelsene dine hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...