Gå til innhold

Syns gutten min spiser så lite... (?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 5 og en halv mnd og syns han spiser så lite.. (?)

drikker kun rundt 3 flasker i løpet av 24 timer. får da 2 måltider med grøt i tillegg, morgen og kveld.

måltidene er for delt slik:

mme mellom 0030-0130 ca 200ml

mme mellom 0530-0700 ca 160ml

grøt mellom 0830-0930 drikker litt vatn ved sida om eg får det i han.

mme mellom 1400-1500 ca 110ml

grøt mellom 1730-1800 drikker litt vatn ved sida om eg får det i han.

en sjelden gang vil han av og til ha ei flaske mellom 1500-1700, men det er jaggu sjelden.

Sliter og litt med å få i han veske mens han spiser grøt, noen tips?

prøvd forskjellige tutekopper, men han bare tygger på dei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres helt ok ut, jeg. Husk at et grøtmåltid erstatter et mme måltid. Om han ikke drikker ved siden av grøten, er han kansje ikke tørst da? Min gutt drikker ingenting til grøten, men venter til etterpå. Da drikker han alt fra ingenting til 100ml mme. Andre ganger tilbyr jeg han kun vann, jeg prøver å se litt an hvor sulten han er. Sjønner godt at du er bekymret, vi mammaer er flinke til det :o) Men som regel bekymrer vi oss for mye, og jeg tror du skal ta det helt med ro :o)

Du kan bruke flaskesmokk på koppen, kanskje det er enklere å drikke av den da?

Skrevet

Ja, men føler det har erstatta meir enn 1 mme måltid.. føler han har meir enn halvert anntall måltider i forhold til før. men han får vel sikkert i seg det han trenger.. syns berre andre her inne har unga som spiser nesten det dobbelte på samme alder. og dei spiser grøt og avslutter det hele med mme.

Nei, er ikkje sikkert han er tørst, men han vil ikkje ha mme etter grøten heller. verken før, under eller etter grøten. det eg lura på er om han får i seg nok væske i løpe av en dag, spesielt når det er varmt. når han kun har ei flaske mme mellom ca 0630 og til ca 0030..

Skrevet

får høyre med hs på fredag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...