Gå til innhold

Hvordan har dere fordelt sommerferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 17 mnd, og bf og jeg har nettopp vært i mekling for å bli enige om sommerferien. Endte med at vi skulle ha ham annenhver uke frem til begynnelsen av august. Blir ca 4 uker hos hver tror jeg. I løpet av disse ukene skal vi prøve å ha hyppig telefonkontakt, møtes av og til, snakke om den andre foreldren etc.. Må likevel si jeg gruer meg til å være så mye borte fra gullet mitt, jeg har ham nemlig 70% til vanlig. Samtidig unner jeg jo både lillegutt og pappaen å se hverandre så mye, og håper det kommer til å gå fint. Hvordan har dere fordelt sommeren, og hvordan fordelte dere da barnet deres var ca like gammelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i fjor når min var på din sin alder hadde far han 2 helger ut over det som han hadde som "vanlig samvær" som da var 4 timer i uken og en natt vær 14 dag.

'

i år har han småen 1 uke sommerferie og "vanlig samvær" er 1 dag i uken og anden vær helg.

jeg er skolejente og har 8 uker sommerferie, 7 med småen og 1 uten. men far har samvær så lenge vi eller de ikke er reist bort

Skrevet

Min er 16 mndr når han skal en uke med bf, to hos meg imellom, og 5 dager(fire netter) igjen. Gruer meg litt, men han har vært borte fire netter før, og det har gått veldig bra. Jeg prøver å se det positive i at da kan jeg gjøre akkurat det jeg vil de ukene. Da skal jeg være ute lenger enn til kl 18.00 om kvelden ihverfall :) Vi har en avtale på at den han ikke er hos kan ringe og snakke med han på ettermiddagen hvis man vil det, hjelper endel det.

Skrevet

Her har vi vanlig samvær til "sommerferien starter" som er juli. 2 første uker hos meg og så 2 uker hos pappaen. Så er det vanlig samvær igjen

Skrevet

Her ville far ha 2 uker sammenhengende, siden det er da han skal ha de andre barna. Han blir to år i sommer og jeg kan ikke si jeg gleder meg til han skal være borte i 2 uker om gangen. det er ganske lenge for en som ikke har vært borte fra meg maks 4 netter.

Skrevet

Jeg har alltid alle ferier, også, jeg.....

Må si jeg misunner dere litt som har fedre som stiller opp på denne måten dere beskriver.

Vær ikke triste for å være uten barnet de ukene. Vær heller glade på barnas vegne, som får virkelig bli kjent med sine fedre:)

Det er så mye verre å ikke ha fedre som stiller opp, både for barn og mor.

Vi klarer oss bra, altså. Dette var ikke ment som klage;) Men tenk over hvor heldige deres barn er.

Skrevet

Siden vi bor på samme sted så blir vi vel mye sammen hele sommerene. Jeg, kjæresten min, bf, den lille og venner av oss med små skal på noen små turer. Så skal jeg og den lille + kjæresten på en liten koseferie. Den lille og pappsen skal også på en liten ferie alene:)

I fjor da hun var to så tok vi alle ferier sammen:)

Skrevet

Her blir ungene hos meg i hele sommer. Barnefar kommer forhåpentligvis litt på besøk, men tviler på at det blir mye. Han skulle komme idag for å være med på skolen, siden hun eldste hadde første prøvedag idag. Han sov vist dårlig i natt, så han dukket ikke opp.

Men de blir mye hos besteforeldre. De har alt bestilt hytta, middager ogbesteforeldre

Skrevet

pappan bor langt unna og har ikke så mye kontakt annet en tlf, så han skal bo her i 3 uker. uke 2 og3 av oppholdet hans vil jeg da reise bort noen dager her og der for da er nok barna trygge nok på å være med han og de er jo hjemme hos seg selv.

Hadde han bodd nærmere hadde vi nok gjort som dere, det høres ut som en fin løsning syntes jeg.

Mine barn er 1 og 2 så pm noen år vil de jo kunne reise til pappa for noen uker blir vel lettere da.

Men jeg gleder meg til at han kommer slik at jeg kan få noen dager fri. :-)

Skal bli deilig å reise på besøk til venninner og ikke trenge å tenke på hvordan man skal få med allt man trenger til barna.

Men man må jo ha et godt vennskap for å orke at exen bor hos enn i flere uker da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...