Axelia Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Har dere fått ordnet med farskapserklæring ? Sist svangerskap ble dette ordnet på sykehuset,men leser at nå må det ordnes før fødsel.Spurt legen om papirer,men hun hadde ikke.Kjenner panikken kommer med mens termin i morgen ... Hm... Hva gjør dere?
pia*fødeklar* Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Er ikke noe som må ordnes før fødsel...kan ordnes etterpå også
Axelia Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2009 Ok, pia* med gogutt og spire* Så det er ikke slik at dette MÅ ordnes slik det står i papirene fra sykehuset? Men kan det ordnes der? Trodde liksom det var det som var vanlig jeg ,,, ;=) (Kanskje det er ulik praksis fra sykehus til sukehus, eller?)
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Samboere blir nå "automatisk" fedre til sine barn, på samme måte som for gifte. Dette ble endret i 2006. Ellers kommer kjæresten/samboeren din til å bli bedt om å signere en farskapserklæring på sykehuset etter fødsel, dette er ikke noe du trenger tenke på på forhånd.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Hva da hvis barnefar ikke er med på fødsel, og man ikke er kjærester/samboere? Vet du hvordan det gjøres med farskapserklæring da?
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Da regner jeg med du får papiret med deg hjem, får far til å signere, og sender inn sammen med navneerklæringen.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Huff, for et styr.. Barnefar bor ikke Norge, så her blir det mye frem og tilbake, visst!
Sistah*G07*J09* Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 vi ordnet det hos jordmor før forrige fødsel, og kommer sikkert til å ordne det denne gangen også
ifie Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Vi fikk papirene i hånda på kontroll hos jordmor. Hun sa at pappan kunne fylle ut papirene hjemme, men det må være jordmor/sykehuspersonale tilstede når de undertegnes - om jeg ikke husker feil. Underskriving kunne skje etter ungen var født også, så lenge det var vitner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå