Gå til innhold

Dere som er samboere/kjærester/alenemor ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått ordnet med farskapserklæring ?

Sist svangerskap ble dette ordnet på sykehuset,men leser at nå må det ordnes før fødsel.Spurt legen om papirer,men hun hadde ikke.Kjenner panikken kommer med mens termin i morgen ...

Hm... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe som må ordnes før fødsel...kan ordnes etterpå også :)

Skrevet

Ok, pia* med gogutt og spire* ;)

Så det er ikke slik at dette MÅ ordnes slik det står i papirene fra sykehuset? Men kan det ordnes der? Trodde liksom det var det som var vanlig jeg ,,, ;=)

(Kanskje det er ulik praksis fra sykehus til sukehus, eller?)

Skrevet

Samboere blir nå "automatisk" fedre til sine barn, på samme måte som for gifte. Dette ble endret i 2006.

Ellers kommer kjæresten/samboeren din til å bli bedt om å signere en farskapserklæring på sykehuset etter fødsel, dette er ikke noe du trenger tenke på på forhånd.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Hva da hvis barnefar ikke er med på fødsel, og man ikke er kjærester/samboere? Vet du hvordan det gjøres med farskapserklæring da?

Skrevet

Da regner jeg med du får papiret med deg hjem, får far til å signere, og sender inn sammen med navneerklæringen.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Huff, for et styr.. Barnefar bor ikke Norge, så her blir det mye frem og tilbake, visst!

Skrevet

vi ordnet det hos jordmor før forrige fødsel, og kommer sikkert til å ordne det denne gangen også :)

Skrevet

Vi fikk papirene i hånda på kontroll hos jordmor. Hun sa at pappan kunne fylle ut papirene hjemme, men det må være jordmor/sykehuspersonale tilstede når de undertegnes - om jeg ikke husker feil.

Underskriving kunne skje etter ungen var født også, så lenge det var vitner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...