Gå til innhold

Bør jeg ringe til legen i morra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt småblødning siden lørdag. Ikke noe smerter eller noe sånn. Ser at det er ganske så friskt blod.

Ringte til legevakten bare for å høre med dem om jeg bør ringe legen. De sa at det ikke var noe vits å ringe til legen så lenge man blør i sv.skapet uten smerter i hvertfall de 3 første mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen du! Det hadde jeg gjort!

Jeg er en pyse når det gjelder sånt... Hadde nok fortalt legen hvor livredd jeg er og at jeg ikke har sovet etc.

Det er nok ingenting galt, for det er normalt å blø litt også, men jeg har hørt at en alltid skal kontakte legen dersom det er blod.

Skrevet

Er det jeg også har hørt. Derfor jeg reagerte litt på svaret fra legevakta. Blødde aldri i forrige sv.skap så er jo småredd for at det kan være noe, selvom det er vanlig.

Da ringer jeg å hører i morra jeg=) takk for svaret..

Skrevet

Det er sikkert helt ufarlig, men jeg ville sjekket det dersom jeg var deg...

Fikk selv liten blødning (helt uten smerter) i uke 12, ringte jordmoren og hun sa at "det som blir, det blir..det er så tidlig, så det er ikke noe vi kan gjøre fra eller til. Ring tilbake dersom du får smerter.".

Jeg aksepterte ikke dette svaret og fikk henvisning til tidlig UL gjennom min fastlege.

Kom til UL dagen etter og fikk da beskjed om at jeg hadde Missed Abortion! Dette ville ikke gått over av seg selv...

Jeg mener IKKE å skremme deg, det er som sagt, sikkert ikke noe å bekymre seg over...men da har du hvertfall fått det bekreftet! :)

Tvi, tvi.. :)

Skrevet

Hei!

Da jeg var 8 uker på vei i et tidligere svangerskap fikk jeg litt blod på papiret. Da jeg var på min vanlige legekontroll sa hun at det var helt normalt osv. Fikk time til ul tre uker etter. Ca en uke etter blødde jeg mer, og ringte legevakten en lørdag. De sa at så lenge det ikke blødde VELDIG mye (mye mer enn vanlig mens) kunne de ikke gjøre noe.

Mandag morgen ringte jeg til privat gynekolog og fikk grenet meg til ul på dagen, og fosteret var dødt. Fikk time til utskrapning dagen etter. Kl seks om morgenen blødde jeg ekstremt mye. Et badehånkle blødde jeg ut på 10 sekunder!!!

Det jeg skal frem til er at det er stor sannsynlighet for at det har gått bra, og om det ikke har gått bra så kan de ikke gjøre noe. Så det er nok ikke noe hastverk med å ringe legen imorgen. Er du veldig bekymret, så bestill en time til ul eller få legen til å henvise deg til ul.

Jeg har også mistet 3 andre ganger, da begynte det å blø i uke 6. Som en vanlig menstruasjon men med mer geleaktige klumper, da gadd ikke jeg å ta kontakt med legen engang. Visste hvilken veg det bar.

Skrevet

Veit jo at man ikke får gjort noe uansett hva som skjer, men som dere også sier så er det jo greit å være på den sikre sia. Har ikke stressa så mye med det ennå. Også mtp at det har vært helg å helligdager så er det ikke noen som gjør eller får gjort noe før til uka uansett. Men greit å finne ut om hvis det er en MA og jeg må ta utskrapning så er det fint å vite det så tidlig som mulig som dere sier..

Takk for svar alle sammen=)

Skrevet

Masse lykke til... Det går nok bra skal du se! :)

Håper du kan komme innom på forumet og fortelle hvordan det gikk..

Selv er jeg på "bli gravid", men har testet positivt en uke før IKM, så håper på å joine dere om 6 dager... :)

Skrevet

Hei!

Ja, jeg forstår deg kjempegodt! Kommer det mye blod så er det greit, da vet man at det er over. Men når det bare kommer litt blod så er alt så usikkert! Er utrolig ekkelt å leve med den usikkerheten! Jeg er selv 6+1 nå, og gynekologen foreslo at jeg kunne komme om tre uker for å se om alt er bra. Nå har ikke jeg blødd i dette svangerskapet, men jeg har mistet 4 ganger før, går på blodfortynnede denne gang og TRENGER oppfølging. Tror ikke legene helt forstår vår engstelse!! Fikk heldigvis en time om to dager, så da får vi se om det er hjerteaktivitet:)

Lykke til! Håper alt står bra til, hvis du maser nok, så får du sikkert en ul!

Skrevet

Jeg har også blødd både i dette sv.skapet og i forrige. Begge ganger har jeg kontaktet lege og blitt sendt direkte til sykehuset for UL, så ring legen du!

Skrevet

Ringer til Volvat i morra jeg da å hører om det er mulig å komme dit først. Betaler heller litt ekstra å får ul enn å vente flere dager på fastlegen. Oppdaterer etter forhåpentlighvis legebesøk i morra..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...