Mummimamma 09+12 Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har lagt på meg 5,8 kilo og er 17+2 uker på vei. Prøver å skjerpe meg men det virker ikke som det hjelper...begynner å se litt mørkt på dette med vekta, føler meg feit allerede! Magen er stor og jeg synes nesten det er litt flaut...
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Du er kanskje slank fra før? Sist svangerskap la jeg på meg 20 kg, men jeg var slank når jeg ble gravid. Denne gangen har jeg ikke lagt på meg en eneste kg enda, er 13+5 nå. Men jeg har jo litt å ta av, så det er sikkert derfor.
Mummimamma 09+12 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2009 Vel, vil ikke karakterisere meg som tynn, har litt mer enn det. Er 160 høy og veide i utgangspunktet 62,7 før svangerskapet. Har beholdt all maten jeg har spist i svangerskapet og vært ganske trøtt den første tida, så jeg beveget meg ikke så mye. Har igrunn hatt ekstra kilo å dra på siden barndommen, så det er kanskje grunnen til at jeg er så negativ til å legge på meg så mye allerede. Noen tips for å ikk legge på seg?
lillegull2imagen Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 pass på hva du putter i munnen, ; spis sunt! og ikke minst, beveg deg og tren om du klarer det.
Mummimamma 09+12 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2009 jeg prøver Har lyst til å bytte ut (stanse oppgangen litt) fett med graviditetsvekt, men det er jo ikke så lett det heller vil jeg tro. Full skjerpings! Har begynt å bevege meg mer, sykler til jobben et par ganger i uka, går tur, jobber i hagen osv. Hva trener dere?
Artica Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Det er så individuelt hva man legger på seg i en graviditet. Selv har jeg lagt på meg 8 kg, og er kun i uke 24+0. Jeg trener 4 ganger i uke med vekter, går mye på jobben. I tillegg har jeg tre barn, så blir ikke mye stillesitting her. Spiser sundt, og drikker mye vann. Vekten går opp om jeg vil eller ikke. Har ikke hatt noen problemer med å ta av meg igjen etter fødselen, så satser på at det går bra denne gangen og:)
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Kanskje det beste tipset her er at man ikke skal stresse for mye av at vekten går opp. Du har ikke gått opp unormalt mye. Og at det er veldig fokus på at det er bare tynne som går opp mye syntes jeg er rart. Jeg vet om mange som i utgangspunktet hadde for mange kilo som har gått opp mye i svangerskapet. Å være i bevegelse er jo bra for mange grunner:)
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Jeg er 17+5 og her er magen stor. Jeg vil si at du er normal slank i utgangspunktet, litt over 60 kilo er IKKE mye!!! Det er nok bare i ditt hue i så fall:-) Og vekta rykker oppover i rykk og napp, vi skal legge på oss og det er altfor mye fokus på å ikke gå opp noenting helst... Jeg gikk opp tre kilo veldig fort, men så sto vekta stille i nesten 9 uker, så det er veldig forskjellig. Synes det er synd at det så mye fokus på vektoppgang i negativt lys, vi blir frodigere under graviditeten, vi skal ha et barn og kroppen forandrer seg. Jeg har noen kilo fra før, og maaange flere enn deg, men jeg tenker at det må være greit å gå opp likevel. Det er jo bra å tenke på å spise sund mat for det meste, men det er lov å kose seg:-) Kos deg du! Og strutt rundt med den fine gravidkroppen din!
Mummimamma 09+12 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2009 Takk for hyggelige og kloke ord. Må legge til at jeg bare ikke vil legge på meg for mye og slite med det etterpå. Vet hvordan humøret blir da og jeg vil ha en lykkelig tid etter fødselen uten å se meg selv i speilet med avsky...synd noen av oss er sånn. Det er igrunn lite å bekymre seg over i det lange løp.
kul mage Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 jeg la på meg 14 kg i forrige svangerskap. Det tok meg ganske lang tid å bli kvitt dem, ca 6 mnd, men da gikk jeg til gjengjeld ned mer enn jeg hadde lagt på meg. Tror kroppen vår er skrudd sånn sammen at den samler seg opplagsnæring for å tære på når vi skal amme. Jeg slutter meg til det som er sagt over, om å ta vektoppgang med stor ro og heller fokusere på å spise godt og variert og få mosjon.og ikke deppe om man veier litt ekstra en stund etter fødselen...
nr 2 i oktober? Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 kjempeenig!!! Alle som ikke er usunt overvektig i utgangspunktet skal bare slappe av og kutte ut ustanselig veiing, blir bare stressa av det. og så er det en fordel å spise sunt og ikke for mye salt (vann i kroppen) og sukker (fordi det ikke er nødvendig å prøve å få en diger unge) så lenge en spiser normalt skal en ikke stresse med at en går opp, det er vanlig og nødvendig... og det går i rykk og napp har jeg erfart selv
Jahoo Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Synes det er deilig å for en gangs skyld ikke ha så mye fokus på vekten.. og jammen tror jeg det hjelper.. Har ikke gått opp mye i det hele tatt, og ser sunn og frisk ut. Små måltider ofte og prøver å kutte ut smågodtet, det hjleper Tror frobrenningen min har økt med graviditeteten. Veier meg ikke mer enn kanskje en gang i uken/annenhver.
awenka84 Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 jeg er 15+6 idag ifølge legen(og muligens en uke lengre ifølge ul termin) har lagt på meg 2,6 kilo. gikk nettopp på vekten. føler eg har fått temmelig stor mage og. ennå jeg er førstegangsgravid.
Tea1 Skrevet 3. juni 2009 #15 Skrevet 3. juni 2009 Er uke 26 og har lagt på meg 12 kilo.Men har mye vann i kroppen allerede.Så vil si til dere som "stesser " med vekta: Spis sunt og når du er sulten.Så er det ikke fett som gjør at kiloene går opp.
olebrum30_05&09&13 Skrevet 4. juni 2009 #16 Skrevet 4. juni 2009 siden uke 10 til nå (uke 25) har jeg lagt på meg 11-12 kilo. har +1 i ødem, men er kun magen jeg har lagt på meg noe særlig egentlig. spiser variert og drikker mye vann.. å unner meg godteri når jeg vil ha det.. men vet det går fort vekk etterpå.. bare på sykehuset tok jeg av 12-15 kilo sist.. å hadde vel over 20 kg i vektøkning sist.. men er ikke stor fordet... når man går gravid skal man legge på seg litt.. man blir større og slikt, men det følger med og det er mulig å få det bort igjen etter fødsel så bare prøv å ikke tenk på vekta, men spis variert så går det nok bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå