tobarnsmor=) Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Ere det mange andre her som har mye vann i kroppen? Beina mine ser ikke ut og ikke særlig behagelig:-( Stemmer det at det er lurt å holde seg unna sola? Jeg skal ikke ha før i september så kjedelig å sitte i skyggen resten av sommeren.
nesten30 Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 blodårene utvider seg i varmen, derfor er det lettere å bli hoven i bein og fingre etc. når det er varmt. Det som er lurt er å sitte med beina opp så ofte du kan. Det kan være lurt å legge seg ned og ha beina høyt - dvs. over hjertehøyde minst 3 x 20 minutter i løpet av dagen. Ellers er det jo dette med å unngå for mye salt da, siden det binder vannet.
MiMa09 Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Enkelte dager har jeg en del vann i kroppen jeg også. Mest på ettermiddag egentlig. Men nå ipinsen når det har vært så fint vær har jeg vært skikkelig blubbete både i beina og fingrene. Sleit med å få på sånne badesandaler istad. Tipper det har en del med varmen å gjøre. Vi får legge inn søknad om en kjølig sommer?? Hvis noen har tips om hvordan man kan få bort litt vann (annet enn å la være å spise salt, for det vet jeg) blir jeg glad!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 har samme problem selv, og jeg er bare i uke 16. Beina er så hovne at jeg ikke får på meg sko. Må opp 2 størrelser. Hjalp litt med støttestrømper, så kan lønne seg å prøve det hvis du ikke har gjort det. Kjøp på apoteket.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Åpne for alle forslag jeg også Klarer nesten ikke stå på beina når jeg er på jobb. Står på betonggulv 8 timer om dagen i vernesko. Får liksom ikke satt meg ned heller.
Frkroosa Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Har hørt at det skal hjelpe å drikke mye vann, og passe på å få bena opp når du sitter Ellers har jeg ikke fått noe annet tips. Så her drikkes det mye vann
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har ennå ikke merket noe til vann i beina. Var nesten mer plaget før jeg ble gravid, pga av mye trening. Opplevde at bena hovnet opp da. Så derfor lurer jeg hvor langt på vei dere er? Kanskje jeg ikke har merket noe fordi jeg ikke er kommet så langt i svangerskapet.. Er 21+4. Forventer selvsagt å får mer vann i kroppen i 3. trimester
kul mage Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Tips fra min lege: Dusj leggene i kaldt vann i 5 min daglig 2 ganger om dagen. Det hjelper for meg ihvertfall, og er ganske deilig og forfriskende også. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå