Ms.happy Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Dere som har hatt med små barn til syden før, hva gjør dere ang. bilstol?? Vi skal snart på tur med frøkena som da er 11 mnd, og vi skal ta taxi fra flyplassen til leiligheten vi skal bo i. Og jeg lurer da litt på om det er vanlig å ta med bilstol, hadde jo aldri tatt henne med på biltur uten å sikre henne her hjemme.... Hvordan har dere brukt å gjøre det??
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg vet at det ikke anbefales å ta med bilstol og sende som bagasje, da bagasjen ikke behandles særlig pent og stolen kan få usynlige skader som gjør at sikkerheten svekkes. Vet ikke om det er bare bare å få med stolen ombord heller, da det er tvilsomt om den går på bagasjehyllen, og jenta di ha sikkert ikke eget sete på flyet. Men som du sier, hun bør jo sikres i taxien og... Neimen om jeg vet. Men jeg hadde iallefall IKKE sendt bilstolen som bagasje.
Ms.happy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2009 Hmmm, jammen ikke enkelt å vite hva man skal gjøre. Vi har ikke eget sete til henne på flyet så da får vi ikke ta det med inn. Så man blir egentlig litt rådvill i denne situasjonen... Andre som har erfaringer??
Live30 Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Jeg sendte mail til hotellet og spurte om de kunne bestille en taxi/transport med bilstol til vår lille som hentet oss på flyplassen. Dette var ikke noe problem. Hotellet hadde samarbeid med et transportselskap, og de stod på flyplassen når vi landet. Bilen de hentet oss med var stor slik at det var god plass til all bagasjen vår(kofferter og barnevognen), og bilstol til snuppen var montert. Når vi kom til hotellet så bestillte vi samme bil og bilstol til hjemreisen også. Dette var litt dyrer enn vanlig taxi, kanskje 50-100 kroner.......men det mener jeg det er verdt....
Ms.happy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2009 Ja, så absolut, penger er jo ingen ting satt opp mot våre største skatter:) Takk for tipset, det skal jeg jammen gjøre også, og håper det lar seg ordne. Hvor var dere forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå