Gå til innhold

Snørrete baby med hoste! Blir veldig glad for svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er akkurat 1 mnd idag. Og har siden igår vært ganske så snørrete. Det er tynt snørr, og han nyser masse så det kommer endel ut. Men idag har han begynt å hoste en del også! Noen ganger brekker han seg litt, også kommer det opp sånn tynt slim.

Han har ikke feber, og er våken, trøtt, sulten osv som vanlig.

Virker ikke veldig medtatt. Men litt slørete i blikket.

Jeg var syk for 1 uke siden med samme symptomer, så mulig dette er samme som jeg hadde.

Men jeg synes likevel det er så ekkelt. Aldri hørt om at så små kan bli forkjølet.

Jeg skal selvfølgelig til legen i morgen, men jeg kjenner jeg trenger virkelig litt beroligende ord frem til da. Noen som kan hjelpe?

;-) Visste ikke at det fulgte med så mange bekymringer med mammarollen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok helt vanlig at så små kan bli forkjølet, min har vert det i flere uker nå... kommer nok av at den snørrete storesøsteren er veldig glad i å kose! :-)

Dersom han er tett i nesen, kan du dryppe med saltvannsdråper, eventuelt med morsmelk. For å få opp snørret kan du bruke sånn nesesuger, det får du kjøpt på apotek og barneutstyrsbutikker. Husk å dryppe først, sånn at det løser seg opp.

Er for så vidt naturlig at de brekker seg hvis det er mye slim i halsen, og bare bra at han får det opp. Er vel mest ekkelt for mor tenker jeg...

Skrevet

Tusentakk for svar! :-) Kjenner jeg klarer å roe meg litt ned faktisk.

Jeg er nok en av sorten hysterisk førstegangs mamma. :-(

Uff, jeg som alltid har tenkt mitt om "sånne" folk :-)

Utrolig hvor redd man blir for disse små. Ikke noe særlig å se den lille kroppen hoste og brekke seg nei.

Skal til lege og på apoteket imorgen. Typisk at sykdom kommer i helger og på helligdager :-) Så imorgen skal nesesuger kjøpes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...