Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Svigermor bor ti mil unna oss. Hun har ikke serfikat go må da kjøre buss når hun skal på besøk. Da blir det ofte til at hun ber seg selv på overnatting, eller at mannen min gjør det (uten å snakke med meg om dette først). Dette irriterer meg, for ett besøk strekker seg da ut over hele helgen. Vi har ikke det beste forholdet heller, da hun er glad i å kritisere, samt at hun fører en eller annen "syk" konkurranse med meg om hennes sønn/min mann... Men: er det vanlig, eller burde jeg tollerere at hun kommer p overnatting i steden for bare dagsbesøk?
Gjest -<<- Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 At noen som bor ti mil unna og er nær familie gjør besøkene til overnatting bør du tåle. At det kan være greit å være enige om at det passer før man inviterer noen til å overnatte bør du ta opp med din mann. Det er også hans oppgave å eventuelt klargjøre for sin mor at det ikke alltid passer.
Gjest Tale30 Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Det er jo ganske langt å kjøre da. Jeg ville bare ha svalgt irritasjonen og sett på det slik at det er bra for bestemor og barn at de kan være sammen over litt lengre tid (nå skrev ikke du at du har barn da men..) Kanskje sønnen din kan snakke med henne om kritiseringen hennes hvis det er for ille..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Jeg synes ikke det er noe galt i at svigermor overnatter når hun bor 10 mil unna og ikke har bil. Dessuten bør man kanskje sette seg selv litt til siden og tenke at det for barnebarnet sin del. Barnet ditt har vel rett på å ha et godt forhold til sin bestemor. Noen kameler får man bare svelge. Men jeg hadde selvsagt satt pris på at mannen spurte om det var greit, men det er vel ikke bare du som bestemmer om svaret skal være Ja eller Nei. Men du kan si til mannen at hvis hun skal komme hit, så får du støtte meg hvis hun begynner å kritisere, ellers kan du ikke forvente at jeg ønsker å ha henne her.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Ja, det bør du akseptere, men bør ta en alvorsprat med mannen om at det er greit at du blir informert. Min svigermor bor 30 mil fra oss, hun kommer med bil eller buss og blir gjerne en 3-5 dager. Mannen "glemmer" å innformere meg også og jeg blir sur, særlig fordi svigermor forventer/forlanger så mye at jeg blir superstresset. MEN, det er min manns mor og mine barns farmor (selv om hun nesten totalt overser de), så jeg tolererer og godtar etter beste evne. Vi spurte feks tidligere nå om hun kunne passe barna fra neste lørdag til mandag kveld, da vi skal bort. Det kunne hun ikke, da hun helst ikke vil være alene med barna, så mine foreldre må ta fri fra jobb mandag for å passe barna (svigermor jobber ikke). Nå fikk jeg vite at hun kommer mandag kveld og vil gjerne være hos oss en ukes tid.. Jeg er sur, siden hun ikke ville ha barna (og hun bare skal være hjemme denne helgen uten avtaler), men vil komme samme dag vi kommer hjem igjen og jeg vet det blir stress da hun forventer rent hus og full oppvartning når hun kommer og vi har da vært borte fra jobb i en dag og må stresse med det i løpet av uken, huset kommer til å være rotete da mine foreldre ikke er ryddige av seg + at vi gjerne ville vært litt alene med barna når vi har vært borte fra de. Jeg svelger dog all irritasjon, hun bør kunne være og føle seg velkommen hos oss.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Jeg lurer litt på hvorfor noen bare svelger og svelger kameler fra svigermor. Jeg skjønner det rett og slett ikke. Jeg kommer ikke så godt overens med svigermor, fordi hun har bestemt at jeg ikke er den jenta sønnen skulle ha giftet seg med. Hun var veldig glad i meg altså jeg var sååå fantastisk til hun møtte denne jenta hun nå drømmer om å ha som svigerdatter. At jeg og sønnen hadde vært gift et år hadde 1 barn og et på vei, og at denne jenta er lykkelig gift og har 2 barn har ikke stoppet hennes forsøk på å bringe de sammen.......... Men samme det siden den gang har det vært masse dritt mot meg hele tiden, og barna våre er aldri gode nok og jeg er gjør jo allt galt for det er ikke sånn denne jenta ville gjort ting. Men vet du hver gang hun setter igang med den dritten sier jeg fra at om ho ikke kan oppføre seg med normal høflighet får ho ikke være i vårt hus. Vi reiser ikke til henne fordi der kan jeg ikke sette foten ned på samme måte. Og hun må overnatte om hun reiser hit så hun får komme max 3 ganger i året og det skal planlegges i god til på forhånd. Begynner hun slik på telefonen får hun beskjed at enten oppfører hun seg ordentlig mot meg eller legger jeg på. Gir hun seg ikke legger jeg på. Det samme gjør mannen min. (hun har nemmelig opp til flere ganger ment han skulle gjøre slutt med meg og legge meg og barna våre bak seg.) Jeg smiler og er hyggelig både før og etter men tar ho hver gang ho begynner med å si noe dritt. det gjelder om det er om meg, mannen in eller noen andre.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Selvsagt skal hun få overnatte når hun bor så langt borte, og du må tåle å dele din mann med moren hans. Vær litt romslig, og tenk på den dagen du blir svigermor og er i samme situasjon.
___ Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 At hun overnattervirkerganske selvfølgelig på meg, men om hun kommer hver helg blir det alt for mye. Da må du si ifra. Om det derimot er en gang i månten eller noe i den dur synes jeg det bør være greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå