Gå til innhold

Tar dere med bleier på ferie (a la syden)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i så fall hvor mange?

He he - ja da jeg er i pakkestemning, selv om det er tre uker til vi skal dra (pakker som oftest natta før uansett...) - se også div andre ferieinnlegg fra meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,synes det er greit å ta med, tar ikke all verdensplass heller, og på hjemturen så er jo det meste brukt uansett og plassen frigjort til ferieminner og annet man har handlet.

Skrevet

Vi reiste 3 uker til Gran Canaria i vinter, og da hadde jeg med bleier for 2 av 3 uker. Veldig glad for det, de bleiene vi fikk tak i var ikke like gode som de vi har her. Kunne selvsagt få tak i pampers/libero der også, men til dobbel pris av det de koster i Norge. Derfor gikk vi for de lokale variantene som var billigere.

Så ja, jeg ville tatt med. :)

Riktig god tur!!

Skrevet

Jeg tok ikke med og det var jeg glad for. Syntes at bleiene var akkurat like gode som hjemme. :) Dette var i Spania.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi tok med bleier, ja. Og godt var det, for de vi fant (som var svinedyre) var stive, ekle, og stinka parfyme.....

Skrevet

vi skal også reise snart :) og fikk beskjed fra reisebyrået at det var lurt og ta med bleier pga høye priser der .. så vi tar nok med litt så får vi heller kjøpe en pakke der om vi skulle trenge fler.. badebleier er også lurt.. god tur :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg og har tenkt å ta med både badebleier og vanlige bleier.

MEN jeg er litt i tvil om hvor mange jeg skal ta med. Vi skal være borte i 15 dager..... Tenkte 4 bleier i snitt om dagen må vel holde....

Samt 1 badebleie pr dag.... Noen som har synspunkt på dette?

Skrevet

vi er i spania nå, en 14 dagers ferie, har med 2 pakker bleier og det holder ganske bra, har litt til overs når vi drar. hadde med en pakke med badebleier, kommer ikke til å bruke allt, klorvannet har irritert huden hans og i havet var han naken :D VI har brukt lite bleier, vi bor i privat leilighet og lillegutt får være MASSE naken:D Tisser han så tørker vi bare av flisene, enkelt og greit. Han koser seg å få stumpen fri fra bleiene.

Er glad vi har med bleier da, slipper å styre med å finne ut hva som er bra nok her samt at det er dyrt.Mesteparten av våtservietten er tilsatt parfyme og sånn, men vi fant slike "allergi vennlige" servietter.

Vi hadde også med grøt og glassmat. Nå ser jeg at vi ikke hadde trent å ta med glassmaten, akkurat som i norge (nesten;)

men vi burde hatt med mer egen grøt. nesten all grøt her er tilsatt honning og er ikke helt optimal å blande. Mesteparten skal også blandes med vanlig ku melk. Vi bruker en kveldsgrøt vi har kjøpt her, jeg vil ikke blande med ku melk (han er 8mnd) så har litt mme pulver oppi og varmt vann.

Skrevet

mulig man ikke trenger å ta med i tykkeste charterland, (aldri vært der, men antar at de kanskje har pampers å oppdrive i turiststrøkene)

var i barcelona og sørfrankrike i fjor, og hadde med noen, men måtte kjøpe et par svindyre parfymerte bleiepakkninger også!

så pakk med for oppholdet dersom baggasjeplassen tillater det!!

Skrevet

da vi dro til hellas i fjor tok vi med bleier fordi det er så dyre der nede..

vi reiser til bulgaria i juli og tar med bleier da og.. 2 pakker regner jeg med,,

ang badebleier. da vi var i hellas tok vi med oss hvertfall 2 pakker. vi brukte kun 1 badebleie og kastet resten,

hun badet heller i badetruse og hadde vanlig bleier på seg på stranden..

Skrevet

Vi har alltid tatt med nok bleier når vi har reist med barn. Greit å slippe å finne noen som passer og er ok og det er en del dyrere.

4 i snitt pr.dag høres greit ut + noen for turen. Og en pk.badebleier.

Badebleiene kan du faktisk vri opp, tørke i solen og bruke igjen noen ganger også.

Huggies har noen våtservietter uten parfyme osv tilsatt. Står pure på de.

Skrevet

Carrefour som er svære hypermarked i både Frankriket og Spania (sikkert noen andre land også) har masse utvalg av alle babygreier. Men prisene på enkelte ting er ganske stive.

Pampers heter Dodot, men koster endel mer enn i Norge

Skrevet

Nei, bare et par ekstra til flytur + evt andre uforutsette hendelser.

Må innrømme jeg synes det er rart at folk drar med seg flere pakker bleier bare fordi det er så dyrt. Har man råd til sydentur, har man vel råd til å betale en femtilapp ekstra i bleier.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

For meg er det ikke prisen på bleiene som er det viktigste, men vet at veldig mange bleier har lotion osv i seg. Det er jeg ikke intr i.....

Skrevet

Hehe, signerer Manhattan skyline...

Synes liksom ikke prisen er noe godt argument. Turen koster sikkert gudene-vet-hva, men nei, 50 kr ekstra for en pakke bleier.. Makan liksom..

Jeg skjønner argumentet med at ikke kvaliteten er den beste alle steder. Vi har nå funnet ok bleier de fleste steder, men hadde f. eks ungene mine hatt veldig sensitiv hud eller lign., kan det hende jeg hadde vurdert å ta med fordi jeg da visste hva jeg hadde på dem.

Skrevet

Det har jeg ikke gjort. Stort sett fått greie bleier der jeg har vært. Prisen er høyere, men sånn sett i sammenheng med hvor mye jeg har betalt for reise og opphold har det vært vekslepenger. Tre uker på tur som jeg fort kunne være hadde vært det samme som egen koffert til bleiene om jeg skulle tatt med meg.

Skrevet

bleier er veeeldig dyrt i utlandet ja:)

Skrevet

HI her. Takk for mange innspill. Traff visst med temaet i dag, he he he!)

Når dere sier at bleier er dyre - hva mener dere da? Altså hva koster de?

Hvilke lokale bleier har dere brukt?

Skrevet

Mener det var ca dobbel pris i forhold til her hjemme på pampers. (Frankrike) Det var jo også noen "lokale" bleier som var rimeligere. Men min erfaring er at å kjøpe det billigste er bare dumt. Skal man prøve de merkene som er ukjente, så ta ikke de billigste av dem, mao. merkenavna på franske bleier har jeg glemt.

Skrevet

Tror jeg betalte rundt 100 kr for 40 bleier. Hvis det er en Carrefour i nærheten av der du skal, så er Carrefours eget bleiemerke veldig bra. Det står bare Carrefour på dem. Ligner på Pampers og er ikke parfymerte.

Skrevet

Vi har pleid å ta med 2 pakker bleier + badebleier, ikke fordi vi ikke har råd til bleier i syden, men fordi det har vært vanskelig å finne riktig str + at snuppa ikke har tålt andre bleier enn Libero. Og det har vi ikke funnet noen steder, kun pampers. 2 pakker bleier tar ikke så stor plass egentlig, og veier ikke noe nesten. Har spredt de rundt om i koffertene.

God tur! Kom hjem i dag etter 2 uker i Tyrkia, deilig med ferie! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...