Deputy Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Hvor lenge har dere vært i full jobb? Jeg runder snart 5 mnd og kjenner at ryggen sliter med å holde meg oppe etter 7 timer i strekk på steingulvet. Har så vondt etter endt vakt at jeg halter hjem. Vil gjerne holde lengst mulig siden jeg ellers er frisk, men lurer på om jeg snart må kaste inn håndkleet
Tea1 Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Hei.Hva med å jobbe et par timer mindre om dagen.Jeg er fem og en halv mnd på vei,står også hele dagen.Jobber som frisør.Men er 20% sykmeldt og det funker bra.Snakk med legen din,så kan du prøve deg fram. Lykke til.
alek Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg er 5 1/2 mnd og er 100% sykemeldt. Jobber også som kokk og hadde det sånn som du har det i ca 1 mnd før jeg gikk til legen, og nå går jeg på krykker. Hadde fått bekkenløsning og siden jeg ikke " hørte" på kroppen min og roet ned tempoet, har jeg gjort det enda verre for meg selv enn det kunne vært om jeg bare hadde bremset opp litt.
tjorven- nr 3 Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 jeg er og gravid kokk. denne gangen jobber jeg veldig lite pga problemer med nakken, men i de forrige svangerskapene jobbet jeg til rundt 6. mnd. men tok hensyn til kroppen sine signaler og fikk tilrettelagt. Er jo helt umulig å løfte tunge gryter og vaske såpass man må i det yrket. Nå har jeg mest ansvar for varebestillinger og litt enklere oppgaver. Enten får du deg litt sykemelding, eller må de tilrettelegge oppgavene dine så du holder ut lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå