satser & vesla Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Hei. Jeg er nå i uke 17 og har begynt å drikke kaffe igjen. 1 liten kaffekopp pr. dag, utrolig godt å få lyst på kaffe igjen. Har lest at koffeinet blir lenger i kroppen når man er gravid. Av nysjerrighet spør jeg dere: hvor mye kaffe drikker dere pr. dag?
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har bevisst kuttet ut kaffe i svangerskapet, men tar en kopp når vi er på besøk en plass eller om jeg virkelig trenger litt ekstra energi en dag. Koffein er jo en sentralstimulerende "gift", og alt jeg kan skåne barnet mitt for velger jeg helst bort. 9mnd er jo ganske kort tid, men det betyr mye for den lille som ikke rår over hva som puttes i seg :-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Har prøvd å ikke drikke mer enn 2 små kopper hver dag, men er nå i uke 16 og unner meg enda en kopp når jeg får lyst på det. Har forstått det slik at det er i 1. trimester det er "farligst" med for mye koffein? Kaffen har smakt som den pleier hele tiden.
ifie Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Drakk ikke kaffe i begynnelsen siden det gjorde meg kvalm, men nå har jeg begynt igjen, og drikker max to kopper om dagen. "De" anbefaler ikke mer enn 1-2 kopper kaffe om dagen, 3-4 kopper te, eller opp til 1 liter koffeinholdig brus e.l. ...mener jeg å huske
Mummimamma 09+12 Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Jeg kar sryrt unna kaffen men er coca-cola-holiker (light, enda verre..huff...) og har ca drukket en liter om dagen, men det har vært dager jeg ikke har hatt tid, hehe...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Jeg var skeptisk til kaffe til å begynne med, men etter å ha undersøkt litt er det ingenting som kan dokumentere at det er skadelig for fosteret å drikke 1-3 kopper kaffe per dag. Så jeg tror ikke man trenger å være fantatisk. Det er først når man drikker kannevis med kaffe at det kan ha en effekt på fosteret. Jeg drikker ikke kaffe hver dag, men tar meg en kopp i ny og ne. Noen ganger hvis jeg er veldig trøtt på jobb kan det hende jeg drikker 2 eller 3 kopper. Men det er sjelden. Er egentlig ikke den store kaffedrikkeren generelt.
Småtorsk Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Jeg drikker 1-3 kopper om dagen. Vet at de offisielle retningslinjene er på max to kopper, men man regna tross alt ti log med tre kopper for OK intill nylig. Det er sikkert ikke ideelt å drikke tre kopper om dagen, men jeg synes man må skille mellom "ikke ideelt" og "farlig." Jeg har slutta å røyke, jeg drikker selvsagt ikke, jeg har kutta spekemat og gode oster og tenker egoistisk nok at god kaffe er noe jeg må ha lov til å unne meg. De mulige konsekvensene av for mye kaffe er tross alt ikke så farlige eller sannsynlige, og jeg bøtter ikke innpå litervis heller.
Sistah*G07*J09* Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 I første trimester hadde jeg totalt avsmak på kaffe. Nå er jeg 18uker på vei, og har begynt å få tilbake lysten på kaffen. Men drikker maks 3-4kopper pr. dag. Gjorde det samme med storebror og han har overhodet ikke tatt noe skade av det
SuperSizeMe Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 Smaken av kaffi gjorde meg kvalm først trimester, og kan fortsatt gjere meg kvalm, så eg styrer unna litt. Men andre dager smaker det godt, så då tar eg meg ein kaffikopp om eg har lyst på. Men kroppen regulerer vel eigentleg sjølv, slik at eg aldri får lyst på "masse" kaffi. Blir vel ein, maks to kopper dei dagane eg drikker det.
luftbobler Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Drikker 2-3 kopper pr dag og fikk beskjed av både jordmor og lege at det kunne jeg gjør med god samvittighet.
Frkroosa Skrevet 1. juni 2009 #12 Skrevet 1. juni 2009 Fikk også helt avsmak på kaffe den første tia, men pluttselig hær om dagen fikk jeg så lyst på en kaffelatte Så det ble til at nå har jeg drukket en kopp om dagen Ellers har jeg fått så stygga på lettbrus og kjempe lyst på cola, men styrer meg til en halv liter ca annahver dag
Isadoramamma Skrevet 1. juni 2009 #13 Skrevet 1. juni 2009 Liker ikke kaffe! Men drikker litt tè. Forsøker å kutte ned på den med koffein til et par kopper om dagen, men drikker masse grønn tè, det skal visst være bare sunt:-)
MiMa09 Skrevet 1. juni 2009 #14 Skrevet 1. juni 2009 Jeg drikker nok for mye kaffe når jeg er på jobb. Da blir det mange kopper om dagen. Nå er jeg sykemeldt, og da er det en på morran, og ellers ikke noe. Jeg klarte ikke drikke kaffe i det hele tatt fra jeg var ca 7 uker og frem til rundt 20. Nå er kaffelysten tilbake. Så da slipper jeg å drikke te, for det gjorde jeg da kaffe smakte sur hoggorm.
MathildeC Skrevet 2. juni 2009 #15 Skrevet 2. juni 2009 Jeg hadde ikke lyst på hverken kaffe eller te det første trimesteret, ble kvalm bare ved tanken, men nå i 2. trimester drikker jeg ca 1-2 kopper kaffe og ca 1-2 kopper te hver dag. Drikker sjelden opp hele koppen så har ikke oversikt over hvor mye jeg drikker. Har aldri tid :-). Drikker vel som regel 1/3 av koppen før den blir for kald..
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juni 2009 #16 Skrevet 2. juni 2009 Jeg drikker alt for mye kaffe!! Sist drakk jeg altfor mye cola da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå