Gå til innhold

Fy fader. svigermor kan dra til Helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater den dama så sterkt at jeg faktisk vurderer å gå fra mannen min.

Nysgjerrig som faen og helvetes stygg.

En familie medlem av dem har blitt gravid og fortalt oss om det men at vi ikke skulle fortelle noen andre det.

Også klarer faen sniken og overhøre en samtale mellom meg og mannen og brylluopsgaven og noe med barn. Så spør hun er _______ gravid?

Og vi klarte å ro dte i land med å si at de prøver, og sa at hun måtte holde kjeft for det er ikke sikkert personen vil at andre skal vite det enda.

Nå har faen fitta av en kjerring gått å gratulert søstra (som er moren til den jenta som er gravid) som bestemor. Og vi fikk en mel fra hun jenta om at hun var lei seg og skuffa. Fitta er på besøk hos oss i 2mnd. Hun skal faen meg ut av huset ikveld ellers så drar vi.

Ps: jeg er ikke forbanna på hun bare pga av dette som dere sikkert har skjønt er dette bare det som fikk begeret til å flyteover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk henne så mye for tilliten og be henne dra til helvete!

Skrevet

Huffda...

Jeg synes du skal vise henne meldingen du fikk og spørre henne om hun er fornøyd nå, eventuelt be henne om å ta en telefon og si unnskyld på en ordentlig måte.

Skrevet

Fy fan for ei hurpe.. Dette hadde jeg ikke akseptert! Hun går tydeligvis ikke an å stole på.. Kom deg derfra!!!

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Huff..

Skrevet

Hvor mye støtte får du fra mannen din? Du burde kreve at han gir klar beskjed til moren sin om at dette ikke er greit.

Hilsen en som også hater svigermor.

Skrevet

Vis henne hvor skapet skal stå du!!

Heia heia!!

Skrevet

at du vurderer å gå fra mannen din pga det, synes jeg er utrolig barnslig, så sant ikke mannen kun støtter sin mor. Men enig i at hun oppførte seg skikkelig dårlig, og bør be om unskyldning.

Skrevet

HI her.

Grunnen til at jeg vurderer å gå fra mannen min er fordi som nevnt er ikke dette første gangen hun lager problemer for oss.

Jeg har bedt mannen min om å snakke med hun men han gjør det ikke og i tillegg støtter han henne med å komme med unnskyldninger for henne.

Vi har også en del problemer utenom hun. Det her er bare toppen av glasuren.

Jeg har 18 dager igjen til termin og rydder ikke bare etter sønnen vår (noe som er helt naturlig og greit) men jeg rydder itillegg etter han, moren og hundene som han absoulutt ville ha til tross for at jeg sa at vi ikke kunne ha pga det blir for mye med 2 hunder som veier over 50kg hver og to barn.

Jeg sliter i tillegg med bekkenløsning så det er veldig vondt for meg og å drive å vaske etter mennesker som jeg for øyeblikke er sint på.

Jeg føler at det første jeg gjør når jeg står opp er å begynne å rydde.

Er det ikke vanlig å rydde etter seg når man er på besøk hos noen?

Og hvis man skal være der i 2 mnd bør man ikke vise hensyn og kanskje lage mat eller støvsuge, eller ihvertfall tilby.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal hun bo hos dere i 2 mnd?

Det hadde jeg aldri orket.

Om mannen din aldri sier noe har du nå annledningen til å si hva du mener.

Skrevet

Hadde det der vært min svigermor tror jeg at jeg hadde kaldkvelt henne! Urk, for en kjerring.. :s

jeg hadde tatt en alvorsprat med henne og fortalt henne at det ikke er akseptabelt og si slike ting som skulle være hemmelig, og at du er skuffet over henne.. Ikke sinna, men skuffa.. For det svir mest.. Og at du syns hun burde si unnskyld til jenta og mannen hennes! Bare rett og rimelig det! Ellers burde du be henne rydde opp etter seg og ta hensyn.. Hun er tross alt en voksen dame.. Hvis ikke mannen sier ifra, så bør hvertfall du.. Sikkert litt skummelt, men verre kan det nesten ikke bli..

Skrevet

Svigermor på besøk i 2 månder?

Tror kanskje mannen din har utsatt deg for overlagt skillsmisse.

Det går ikke ann å ha besøk av slektninger i 2 mnd sammenhengende,

uansett hvordan de ellers er..

Skrevet

Hi her.

Svigermor og svigerfar er sammen men bor i et annet land.

Først skal svigermor være her i 2mnd så kommer svigerfar etter hun og skal være her i 3uker, så det blir nesten 3mnd.

Heldigvis er svigerfar grei å ha med å gjøre.

Skrevet

Høres ikke bra ut det svigermoren din har gjort. Men maken til språk du fører viser vel at du ikke er så veldig oppegående selv heller. Hva familie er dere? Jeg er rystet! Du høres like forferdelig ut som svigermoren din. For et språk... Det er greit du er sint, men det får være grenser. Dere strever nok alle sammen.

Skrevet

Du er vel en av de som ikke sliter med familien til mannen din, tydeligvis.

Og jeg visste ikke at språk hadde noe med hvor oppgående en person er.

Fortsett å lev i din rosenrøde liv og skyfri himmel og la andre som er forbanna være ifred.

Møkka kjerring.... Oi for et språk det er på meg.

Ps: ikke HI

Skrevet

Jeg blir faktisk veldig skremt når folk som skriver på den måten oppdrar barn! Og jeg tillater meg å si det. Det sier ganske mye om en person når han skriver "fittekjerring" etc. Da ligger man ganske langt nede..... ressurssterk kan man ikke kalles.

Skrevet

Svigermora di kan godt være ille, men det språket du fører er jo skremmende. Jeg håper det språket ikke er noe du bruker og at du har skrevet det på den måten for å bli sett. Sånn språk er det fjortiser som bruker og rølper. Jeg håper virkelig ikke dine barn noensinne hører deg snakke på den måten eller bruker de ordene du har brukt over her.

Tilbake til svigermor, du må sette foten ned og sette en stopper for oppførselen hennes, lag liste over hva hun kan hjelpe deg mens hun er på besøk og legg gjerne inn en del ting med barnebarnet slik at hun føler at du lar henne få mye tid med barnebarnet i tillegg til at hun hjelper deg :)

Lykke til :)

Skrevet

For noe sprøyt

Av og til er "fittekjerring" på sin plass.

-Heller ikke HI

Skrevet

Ja, hvis dere er "white trash" så.

Skal være glad dere bor i Norge. Hadde dere bodd i USA hadde dere bodd i trailere og vært servitører på den lokale dineren.

Her er det jo litt mer ordninger for dere....

Skrevet

Jeg tenker også white trash når jeg leser innlegget til HI..

Skrevet

Off nei henne hadde jeg ikke klart å delt hus med. Hun kommer vel til å være der når du kommer hjem fra sykehuset med ny baby og da eller?

Hvordan skal det gå?

Hadde kastet henne ut jeg. Spesielt siden du er høygravid og det kommer et nytt familiemedlem som krever sitt. Hadde hun vært en snill gjest, hadde du ligget på benken og hun tatt seg av alt annet

Skrevet

Ærlig talt, si til mannen din at dette ikke går! 2-3 mnd i samme hus er lenge om man har et normalt bra forhold til svigers også.

Du er høygravid og får ikke noe hjelp fra noen av de, det virker merkelig! Høres ut som at samtlige trenger å bli satt på plass, arg. Nei, si at de må bo hos andre slektninger eller ta inn på hotell - det kan ikke være deres ansvar å oppvarte de så lenge.

Det hun gjorde med å fortelle noe som skulle være hemmlig, sier jo veldig mye om henne. Du burde kreve at hun ringer og unnskylder. Hun stiller jo også dere i et dårlig lys!

Nei, still krav! ikke forvent at mannen din gjør noe, for han er tydeligvis en tøffel, så dette må du dessverre ordne opp i selv. Bedre å ta et oppgjør, enn å irritere seg grønn og frustrert.

Skrevet

Skjønner deg godt HI. Synes også du skulle fortelle din svigermor hvilke konsekvenser det fikk at hun gikk videre med det hun fikk vite.

Vet godt hvordan det er å være sammen med en mann som forsvarer sin mor. Men vi må også huske på at det er vanskelig for mennene våre å se objektivt på mødrene sine. Min mann sier alltid at "hun bare er sånn, og liker du det ikke er det du som har et problem". Men fikk ham til å forstå at jeg ble såret av henne, og da t ok han meg faktisk i forsvar. Det var herlig, og svigermor skjerpet seg :-)

Når det kommer til husarbeid må du bare kommandere. Si til din svigermor at det hadde vært fint om hun kunne hjelpe deg litt. Til mannen din: gi ham konkrete oppgaver.

Ikke slit deg ut. Det er dumt at de ikke skjønner selv at de må hjelpe til, men når de er så dumme så synes jeg du skal opplyse dem litt, men ikke i en hissig tilstand da. Bare forklar hvordan det er.

Ønsker deg lykke til, ikke lett å slite med sånne mennesker i livet sitt!

Skrevet

Hi her!

Til alle dere som kommenterte min språkbruk.

Først vil jeg si at mine barn ikke hører meg si det jeg skrev i innlegget.

Det som ble skrevet er av ren frustrasjon og sinnet, noe jeg antar dere aldri har opplevd siden dere ikke kan forstå at man kan være sint og si ganske mye stygt uten å bruke de ordene hele tiden.

Men det er greit at dere har deres meninger og jeg respekterer det (uten å kalle dere noe som helst), men dere kjenner ikke meg og for de av dere som kaller meg white trash vil jeg bare si at dere er jo ikke noe bedre selv. Nok om det.

Jeg har vært sammen med mannen min i snart 6år og iløpet av de 6årene har moren hans vært en heks. Hun har alt fra å ringt meg når jeg var høygravid med vårt første barn og sagt at ingen i familien hans liker meg og at de synes han ikke bør være sammen med meg. Noe som ikke stemte fordi jeg spurte de øvre familiemedlemmene om det.

Jeg er ikke feilfri og vet at jeg også bidrar med mitt for å gjøre forholde oss i mellom surt, men man kommer til et punkt hvor man rett å slett ikke orker mer og vil heller bare gi F.

Jeg har aldri latt vårt forhold gå utover barna våre men har opplevd gang på gang at hun setter seg selv og sine ønsker framfor barnebarna.

Et eks på det er at hun valgte å vekke guttungen vår opp etter at han hadde lagt seg for kvelden bare for at naboen skulle få se han. Så han var våken hele natta og det ødela mye for dagen etterpå.

En annen ting er at vi bor litt landelig til så det er ikke noe bussforbindelser til byen etter kl 4, så derfor har jeg og mannen min en avtale på at det er alltid en person i huset så lenge barna er hjemme som ikke er påvirket av alkohol (sambo liker å ta seg en øl eller vin til maten engang iblandt), som regel er det meg siden ejg ikke liker alkohol. Når svigermor passer barna når hun er her soer vi ifra at hun ikke kan drikke i tillfelle det skulle skje noe. Det er noe hun sier greit til foran meg men drikker når vi er ute. Hver gang hun er på besøk finner jeg og sambo rødvinsflasker i poser som hun prøver å gjemme under senga og ølbokser.

Det gjør at jeg ikke føler jeg kan stole på hun med mine barn alene uten oss. Det har jeg sagt til mannen min men han gjør ingenting med det. I tillegg går hun på medisiner som hun i utgangspunkte ikke skal ta med alkohol. Hun får nå ikke lov til å sitte barnevakt alene for barna men kan være sammen emd dem så mye hun vil så lenge vi er der.

Som en av dere skrev lengere opp her er mannen min en tøffel.

Det som er mest frustrerende er ikke det at han ikke vil hjelpe til. Hvis jeg spør så sier han ja, men han gjør det ikke. Så enten så må jeg la være å gjøre ting hjemme slik at det ikke ser ut sånn at han kanskje gjør det. Men det er ikke lett siden jeg må gå rundt med all møkka i huset mens han er på jobb og ikke minst så skal jo ikke dette gå utover barna våre.

Jeg er frustrert fordi jeg ikke kommer gjennom til han om at jeg trenger hjelp til å rydde særlig når vi har besøk som ikke akkurat er til hjelp.

Og ha moren hans på besøk som kritiserer alt fra interiøre til hvordan jeg hånterer mine barn gjør at jeg blir gaaal.

Sånn nå fikk jeg tømt meg skikkelig. Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...