paula28 Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Vi bor i borettslag i en liten by, men nå har jeg funnet et hus til salgs en liten times kjøretur unna. Huset virker veldig bra på alle måter (prisen også!), eneste "minus" er beliggenheten. Det ligger litt øde til, men nærmeste familie bor ca ti minutters kjøretur unna... Fornuften i meg sier at det vil være litt upraktisk å bo der med tanke på pendling til jobb, og levere barna i barnehagen.. Men ellers er huset og tomta fantastisk! Andre her som har vært modige og flyttet fra byen og ut på landet?? Erfaringer?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 jeg har ikke flyttet på landet. men jeg har en stor plan om det. planen er og kompasere for lite folk med å få mange barn oki det var kanskje ikke noe super dupert råd som passer alle. men har dere da 1 times reisevei til jobb begge to?
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Anbefaler deg å lese denne om min erfaring i hvertfall: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140132915 Nå er det riktignok 1,5 time unna og ikke en time, men likevel...
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 vi flyttet en time lenger unna for 2 år siden. fordi at vi skulle kjøpe hus. husene der ute var billige. og det vi fant var stort og fint. men vi ble møkk lei av den lange veien. vi hadde jo alt av nettverk en time unna. vi bodde der i 1,5 år. da klarte vi bare ikke mer.
ToPrinsesser<3 Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 For ikke mange år siden kunne jeg aldri tenkt meg å flytte "på landet", men nå bor jeg på min manns hjemsted og kunne ikke hatt det bedre! Supert sted for unger å vokse opp, mye som skjer, folk har en flott "dugnadsånd" ifm fotballkamper, 17.mai feiring, idrettsdager osv... Vi har ca 45-50 min kjøring til jobb, men det blir en vane, og går helt fint å kombinere med barnehage og skole/sfo.
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Jeg er en byjente som flyttet til bygda (ca 30 min kjøring unna). Huset og tomten er supert, prisen betraktelig lavere enn hva det er mer sentralt og vi trives veldig godt. MEN; det store aberet er nettopp avstand og beliggenhet. I rushet tar det nærmere en time å kjøre til og fra. Og vi merker at de litt mer urbane vennene våre dessverre ikke kommer så ofte på besøk lenger =( Vi har også familie 35 -40min unna.
mastermind Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 jeg elsker landet! nå bor vi på en liten plass, men har i mitt voksne liv bodd i byggefelt og hater det. nå bygger vi på "landet" og gleder meg stort! 10 min til sentrum, litt over en time til nermeste by. elsker å kunne vere ute uten at folk ser hva vi gjør, at det er stilt og fredelig rundt oss, naboen ser ikke hva vi har til middag, ungene er mye friere, og kan løpe rundt, mer naturmuligheter, barna lærer seg mer enn å bare bli matet med "by-ting", altså at de kan leke uten å dra på kjøpesenter eller spille data. men klart det er mer tungvindt å komme seg på jobb om det er snakk om oslo eller andre byer. men kommer helt an på hva man prioriterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå