Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Hender det at dere når dere skal kjøpe klær til dem kaster et noe missunnelig blikk bort på den andre siden av butikken? Om dere har jenter så gjerne skulle shoppet litt gutteklær en gang, eller har gutter og gjerne skulle ha shoppet litt jenteklær til en forandring? Ville ikke byttet ut mine altså, bare for å understreke det, men må innrømme at jeg mange ganger blir veldig lei roooooosa! Som barna selv insiterer på å ha på seg. Er så mye tøft til gutter. Er jeg litt rar som føler det slik, eller er det flere som skulle ønske de av og til hadde en å shoppe til i motsatt enda av butikken også?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Nå har jeg en av hver, men hadde eldste(gutt) alene i mange år. Må si jeg var lei gutteklærne da og sendte mange blikk over til jenteavdelingene:)
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har missunt jentemammaene utvalget av lette hodeplagg og kjoler på sommerstid! Har blitt noen lett missunnelige blikk mot utvalget der ja ;-) Utvalget generelt egentlig, er mye mer til jente enn til gutt virker det som. F.eks hansker på vinterstid. Sort og møkeblå til gutt av de som er tynne. Punktum. Alle regnbuens farger, mønster, motiver osv til jente. Men spessielt kjole da. Skal en gutt se kledd ut på sommeren, må han liksom ha t-shorte og shorts på og det er varmt! En lett kjole med spagettistropper virker så mye mer luftig og lett liksom. Har 3 gutter og venter nå jente og må innrømme at det er deilig og kjekt å kunne få utforske den delen av avdelingen litt også ja :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har to jenter, men jeg kjøper like mye gutteklær/nøytral klær til de som jenteklær.. så jeg føler jeg får både i pose og i sekk!! Men nå liker spes. den minste jenta mi andre farger enn rosa så det er ikke noe problem.. spesielt på sportsavdelingen velger jeg som regel alltid det nøytral alternativet... (grønt, rødt, turkist, brukt etc).. Nå venter jeg gutt kan det se ut som så det passer jo bra!
camilla^ Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Har fire jenter i huset, to av de syns det er helt ok om jeg kommer hjem med litt tøffe gutteklær til. Jubelen sto i taket da vi kjøpe en buske her for litt siden. Jente på 6 syns den var kjempekul, og det ble noen misunnelige blikk når hun hadde den på seg i barnehagen. Men har to tantebarn som er gutter, så har en liten grunn til å havne borti gutteavdelingen, selv om jeg kjøper mest til mine unger der. 6åringen er gald i orange, og det er det mest av i gutteavdelingen.
Raych Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Har to jenter, og har aldri vært misunnelig på de som kan kjøpe gutteklær nei:) Synes det er veldig masse kjedelige gutteklær, mens variasjonen til jenter er mye større. Egentlig er jeg glad jeg slipper å kjøpe gutteklær... Våre jenter går ikke spesielt mye i rosa. Her går det mer i lilla, blått, brunt, turkis, mintgrønn, gult, rødt osv.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Jeg venter nr 2 som jeg ikke vet kjønnet på. Har jente fra før og må si jeg kommer til å synes det blir mye morsommere å shoppe til babyen hvis det er en gutt enn en jente... Har jo liksom så mange jenteklær fra før, og er litt lei av jenteavdelingen ja :-) Betyr ikke at jeg ønsker det ene kjønnet mer enn det andre da, bare for å ha det sagt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå