Gå til innhold

Lager lapskaus,noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brunet kjøttet på pannen,skal det kokes 1 timestid for seg selv før jeg legger i poteter og grønsaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det skal kokes for seg selv, men i samme vannet som grønnsakene skal opp i. jeg syns det er lettest å koke til kjøttet er ferdi. så ta ut kjøttet også koke grønnsakene og putte kjøtte tilbake igjen. sånn at både grønnsakene og kjøttet blir perfekt

Skrevet

eh hmmm, bruna kjøttet på panna? er det ikke saltkjøtt da?

Jeg koker saltkjøttet på forhånd i 1,5 timer, bruker krafta (smaket til så den er riktig salt) å koker grønnsakene i. har i bruning i og så har jeg kjøttet i like før servering.

Skrevet

jeg bruner kjøttet om det er oksekjøtt i terninger for å få "bruningsmaken" men er det salt knoke av svin så blir bruning litt tøysette.. hehe

Skrevet

Jeg pleier å koke kjøttet til det er mørt. Det er utrolig forskjell på hvor lang tid det kan ta, så du må nesten bare stikke i det og prøvesmake det. Når kjøttet er mørt så har jeg oppi resten. I og med at det er i små biter så skal det ikke ha lange koketida uansett, og kjøtt blir sjelden tørt når det kokes. Tips: om den ikke blir tykk nok av de potetene du har i, så kan den jevnes med potetmospulver.

Skrevet

jeg får bruningsmak av bruningen jeg har i for å få den tykk og mørkere i farge. jeg har aldri laget lapskaus av noe annet enn salt lammekjøtt. mamma bruker å lage av salt svinekjøtt .

Skrevet

jeg har aldri puttet oppi bruningssmak...hm.. hva er det for noe?

det er alltid gøy med lapskaus tråder for alle har sin måte :)

Skrevet

har ikke puttet oppi bruningssmak. men bruning. for å få lapskaus å ikke kjøttsuppe må jeg ha i bruning for å få den tykk og litt brun. så da lager jeg bruning på panna, sånn så man lager brunsaus av. bruner smør å hv-mel,til det blir så brunt som du vil ha det. da blir det jo "bruningsmak" på lapskausen:)

Skrevet

å. sånn bruning *føler meg dum*. sånn har jeg aldri laget lapskaus. bruker bare masse grønnsaker så blir den tykk etter vært som potetene "smuldereropp". men min blir ikke så brun da. moren min tar opp i sånn "sukkerkulør" for å få den brun men det gjør ikke jeg.

vi skulle lagd vær vår lapskaus og sammenlignet...hihi

Skrevet

nei det trenger du ikke føle=) jeg er ikke så god til å forklare.

å ha bruning i , blir ikke nok tykk med bare å koke alt sammen. da blir det kjøttsuppe her:) men veldig godt det også:)

Ja det hadde vært noe! Vært artig å smakt på forskjellige lapskauser.

*ler* sukkerkulør er juks!

Skrevet

hehe.. helt enig i at sukkerkulør er juks.. hehe.

kanskje jeg skal prøve din variant neste gang :)

Skrevet

Kjempegod vartfall =) åså klarer jeg aldri lage "litt"lapkaus *ler* blir bestandig en svær kasseroll med mat! rester i flere dager.

hmmm. fikk lyst på nå jeg=)

Skrevet

ja man må lage masse lapskaus. jeg har en super stor kjele som jeg lager i, og vi er bare 2 stykker. så da spiser jeg lapskaus til alle måltider i flere dager... hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...