kitty08 Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 jenta mi paa 15 mnd er plutselig ikke saa glad i aa bade lenger. Hyyyyler og skriker og nekter aa sette seg ned i balja ... Klamrer seg til meg naar jeg tar henne opp igjen. Noen som har noen raad eller tips? Hun er jo full av sand og solkrem hver kveld ...
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Har akkurat det samme med min 15 mnd gamle gutt.. Alt som har med vasking å gjøre er helt grusomt for ham...Vil ikke sitte i badekaret i det hele tatt, heller ikke i dusjen, og jeg har alltid skylt stumpen hans i vasken når han har bæsjet, det går heller ikke lenger... Det blir en kamp med hyl og skrik og hele kroppen hans stritter i mot, og han er sterk.. så det blir alltid bare halvveis.. gud håper det går over.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Hei. Jenta mi fikk også plutselig for seg at bading ikke var noe hun lenger ville være med på. Hun hylte bare vannet rant i en vask. Og hun som var vane med både babysvømming, dysj og badekar! Det viktigeste av alt er ikke å tvinge de til å bade, la de få ta det litt i deres tempo. Iverstefall kan de utvikle vannskrekk dersom bading går under tvang. Når de er så små så er det ikke farlig om de ikke bader mer enn en gang i uken, en vanlig kroppsvask med klut er nok uasett hvor grisete de har vært (tro meg, jeg har en datter som eeelsker sølepytter og slikt) Det vi gjorde over tid var å bade sammen med henne (dersom dere ikke har badekar, ta de med i dysjen) Vis med hele dere at dette ikke er farlig, mamma eller pappa er jo med. Blås masse såpebobler ol, og gjør det til en lek. Radio på badet med musikk hjalp oss også. Det går som regel over etter en stund, i den alderen kan de få mye rart for seg om hva som er gøy og ikke. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå