Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Var hos gyn på torsdag.. Alt så fint ut på innvendig UL.. Men, blodprøvene jeg hadde tatt hos legen i april var ikke så bra.. Tok prøver på dag 21-23 en gang..og progesteronverdien var 12.. Gyn sa at den bør være på 20-30 etter eggløsning.. Men, han sa det kan være tilfeldig..at noe var rart den syklusen.. Så jeg skal inn å ta nye prøver i juni, på dag 1-3 og 21-23, for å sjekke hypofysen og progesteron. Håper på bedre verdier neste gang!! Og så har sambo fått henvisning til sædprøve. I august skal vi inn til gyn sammen for å ha en samtale om alle prøveresultatene, og så skal vi lage en plan for hva som skal gjøres videre..OM det ikke klaffer i sommer da..noe jeg selvfølgelig håper!!! Hilsen pfeew/nå: Egget
chazie Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Hei:) Ser ut som vi ligger noe likt i løypa da:) Jeg var på innvendig UL idag, og fikk diagnosen PCOS. Sædprøven til samboeren var helt normal og fin så vi har gode sjanser allikevel sa legen. Vi er optimistiske og skal igjennom en undersøkelse til med kontrastvæske før vi skal begynne på pergo. Det er spennende og litt skummelt alt sammen men resultater blir det( vi har håpet på topp) Håper dere lykkes og at alt går bra for dere:)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2009 Hei chazie! Hvordan konkluderte gyn at du har PCOS? Jeg har aldri helt klart å sette meg inn i hva det går ut på... Bra at dere har håpet på topp!! Det må man nesten ha i denne prøvetiden... Viktig å prøve å være positiv Ønsker dere masse lykke til!! Vi har enda ikke testet sambo...så er litt spent på hvordan det ligger an der...
chazie Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 hei egget! Gynekologen fant ut at jeg hadde PCOS fordi han tok innvendig ultralyd(som ikke er noe ille i det heletatt:) ) På ultralyden så vi masse umodne egg, og det sammen med hormonprøvene mine og ustabile sykluser gjorde at han var ikke i tvil et sekund på hva som feilte meg. det var betryggende å få et svar, da vi begynte å bli utslitte av å prøve og prøve uten resultat. Jeg har alltid drøyet med å gå til legen men når det kommer til noe så viktig som dette så turte jeg ikke. For meg har hele prosessen gått veldig fort. Neste steg er kontrastvæskebehandling, altså de sprøyter kontrastvæske inn for å se om egglederne mine er åpne. hvis alt er greit med egglederne så vil jeg allerede samme dag på pergotime, og da er vi i teorien ferdig med utredningen for barnløshet fordi da vet vi grunnen til at vi ikke blir gravide. Spesialisten var optimistisk og trodde helt sikkert at vi skulle bli gravide innen 1 års tid. Sædprøven til samboeren var heldigvis bra da, hadde den ikke vært det hadde det krevd annen behandling for vår del.. Men alt i alt må vi se oss fornøyd med å ha fått en diagnose:) beklager at det ble litt langt Hva er neste steg for dere?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2009 Aha.. Så bra at dere vet nå da! Da får dere rett behandling uten at det tar for lang tid og masse undersøkelser Jeg tok innvendig UL jeg også..og da så han en stor eggpose på venstre side som var klar! Neste steg her er blodprøver av meg på dag 1-3 og 21-23. Og sædtest av sambo. Når prøveresultatene er klare skal vi inn til samtale hos gynekologen for å lage en plan videre. Dette skjer ikke før i august. Så sommeren skal vi bruke til å prøve å lage baby og bare kose oss.
chazie Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 så bra at dere er igang da Håper det klaffer for dere nå i sommer:) Jeg skal bruke sommeren til å gå på pergo:) Vi håper på klaff snart Ønsker dere masse lykke til:) Vil gjerne høre hvordan det går videre med dere:) Hvis du vil kan du godt sende til postkassen min
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2009 Ja, i sommer håper jeg det klaffer!! Gjerne denne pp'en Lykke til dere også!! Jeg kommer til å skrive her og på Bli gravid med en gang jeg har fått den etterlengtede spiren!!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2009 Nå trenger vi ikke utredning likevel Jeg er gravid!!! Testet i dag... Er 4+2 i dag
chazie Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Gratulerer så mye!!!!! Så gøy! Håper dere koser dere masse
malla85 Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Gratulere så mye pfeew/Egget!! Så gøy at det klaffet for deg Vi har vel mye på de samme ikm listene så har holdt et lite øye med kordan det har gått med deg. Grattis!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå