Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når skal jeg bestille lege time hva er normalt? når du er 4, 8, eller flere uker på vei?

(husker ikke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legekontoret og hør du:)

Jeg skal ha første "ordentlige" kontroll ca uke 8, men hadde time for å få det bekreftet i uke fire.

Skrevet

Hmm.. dette lurer jeg på også...

Er gravid med nr 2 :) og er i uke 5.

Ringte legen og fikk ikke time før i 12 uke. Jeg vil jo liksom få det bekreftet hos legen. Er ikke det vanlig lenger?

Skrevet

Jeg har skjønt at det ikke er vanlig lenger...Da jeg gikk gravid første gang (men mistet) fikk jeg ikke time før i uke 13...

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2 og hadde første time hos legen i uke 8. Jeg syns det var lenge nok å vente;) Men det er ikke lenger vanlig at man drar til lege for å bekrefte at man er gravid. Hjemmetestene er like gode. Forrige svangerskap tok de graviditetstest hos legen på første timen; denne gangen spurte bare legen om jeg hadde tatt hjemmetest. Svarte at jeg hadde tatt en CB digital. "Da trenger vi ikke å ta test her", sa legen da... Så jeg har bare digitaltesten som bekreftelse på graviditet. Pluss tre mnd uten mensen, da;) Hehe... Og pupper som vokser! Noen av testene jeg tok skulle egentlig ikke utføres før i uke 10, men legen sa vi var nærme nok, så det gikk fint;) Lykke til!!

Skrevet

Jeg var innom legekontoret før helgen og spurte. Husker jo ikke fra forrige svangerskap, det er jo 5,5 år siden. Og da fikk jeg til svar at jeg skulle komme i uke 8. sist var det i uke 10. Både forrige og denne gangen var det nok at jeg hadde tatt en hjemmetest, de ble ikke å ta ny test på legekontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...