Gå til innhold

kan noen hjelpe med ang sunn mat.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hva som er sunnest/magrest for meg å spise 2 knekkebrød med mager ost eller 100g skogsbær /blåbær med 100g mager kesam og litt kanel på

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det har så veldig stor betydning. Begge deler er sunt, det viktigste er at du blir mett på dette og kan gå noen få timer uten å bli kjemepsulten. Men det sistnevnte hørtes jo best ut, og du skal ikke på noen måte ha dårlig samvittighet for om du velger det ene eller det andre. Varier heller mellom disse.

Skrevet

Avhenger litt av knekkebrødsorten.

Hvis du tar de vanlige grove rugknekkebrødene med magerost utgjør det omtrent 135-140 kalorier, men det avhenger jo litt av fettprosenten det står på magerosten. Er vanskelig for meg å gjette meg til.

Vet ikke om bærene er sukret, men antar at de ikke er det.

Med blåbær utgjør det 125 kalorier. Kanel er ikke noe å beregne kalorier ut av, inneholder masse antioksidanter, så det kan du spise masse av med god samvittighet. Tar du samme "rett" med bjørnebær får du i deg 115-120 kalorier.

Selv ville jeg gått for knekkebrødet, men det er også fordi jeg mener og tror det metter best.

Skrevet

det beste for kroppen din er helt klart det siste alternativet. Bær er veldig bra og magert, kanel er veldig sunt (+ gunstig mot candida og sopp).

Knekkebrød er ikke spesielt sunt, det inneholder faktisk også ofte gjær. Og ost er ikke beste næringen, det gir også et surt miljø i kroppen din.

For å ha en sunn kropp er det viktig med et basisk miljø. Det kan du få med å drikke masse vann, minimere ost og melkeprodukter og spise masse grønnsaker.

Ikke vær så opptatt av fettprosent, tenk heller på rene matvarer. Nøtter og avokado eks inneholder mye fett, men det er bra fett som cellene i kroppen trenger + masse mineraler ol.

Ellers lurt å bytte ut kesam med biola, som inneholder bra bakterier for tarmene. Og vanlig ost med cottage cheese (eneste ost som gir basisk miljø)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...