Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er så deprimert! Det var ikke slik det skulle bli.... Har helt siden fødselen slitt med mer eller mindre nedpress-følelse. Den gikk liksom aldri over. Nå har jeg fått vite at jeg har skjedefremfall,og det er grunnen til at jeg har sånn nedpress. Føler meg som en fange i min egen kropp. Jeg får jo såvidt bevegd meg før jeg føler at underlivet "detter ut". Jeg hadde aldri trodd at slikt kunne skje....hvorfor hører man aldri om sånt før det hender en selv? Føler livet mitt er over og at jeg aldri vil bli meg selv igjen. Sitter stort sett i sofaen, mens jeg egentlig heller vil på joggetur osv. Men det tør jeg ikke..redd alt skal falle ut. Er det andre som har det på samme måte?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Får du ikke legen til å henvise til operasjon? Jeg har det ikke slik, men vet at slike ting kan fikses. En skal ikke måtte gå med slike plager uten at det blir gjort forsøk på å reparere det. Vet at det vanlige er å operere etter at en har fått de barna en vil ha, men de ser nok på graden av alvorlighet i dette også, selv om en ikke er ferdig å få barn.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Leser på nett at det er skumle operasjoner med store farer for komplikasjoner, så jeg syns alt er håpløst- HI
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Vet du hva? Jeg synes du skal snakke med lege om dette, og da fortrinnsvis en gynekolog. Det er ikke sikkert operasjonen er så skummel som du tror:) Jeg tror det ikke. Jeg har en kort periode jobbet på gynekologisk avdeling. Kan ikke huske at en ordnet akkurat det du har i den perioden, men vet der var MANGE som fikk "heist på plass" urinblæren sin:) Det ble gjort med kikkhullskirurgi, og de reiste fort hjem og var friske fra sine plager. Det du gjør nå, er det kvinner over hele verden har gjort i alle år; "slik er det å være kvinne", "vi må tåle noen plager etter å ha født barn", "sikkert ingenting å gjøre med", "skummelt å operere" osv osv osv i det uendelige. Slik er det bare ikke lenger. Be om henvisning, og samtidig be om at du får snakke med en gynekolog som er spesialist på kvinners underliv. Hvilke komplikasjoner har du hørt om forresten?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Skjedefremfall er det samme som fremfall av urinblæren så da er det vel håp for meg da.. Har lest masse på utenlandske sider og der står det blant annet at: for det første at langtidsprognosene er dårlige..fremfallet kommer ofte tilbake etter få år. - fare for arrvev som gir smerter under sex - fare for ødeleggelse av nerver som gir konstante smerter - inkontinens - for kort vagina siden de fjerner en del av slimhinnen osv osv Tror ikke jeg har godt av å lese sånt=( HI
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Hei, du har vel lest såpass her inne at du vet at andre har de samme problemene. Men enig med andre her. Sånn kan du ikke ha det. Se å kom deg til gyn og utred for operasjon. IKKE la deg skremme av amerikanske sider. De blir jo høye av frykt der borte. Dessuten er det forskjell på å få skjedefremfall som resultat av alder og lavt østrogennivå, og det å få det akutt etter en fødsel. Prøv å finne aktiviteter som du kan gjøre uten at du merker for mye til nedpressfølelsen. Selv har jeg begynt på pilates og klarer også fint å sykle. Kjenner meg godt igjen i følelsene dine. Men jeg vet også at jeg blir ikke mer fornøyd av å sutre i sofaen, selv om det av og til må til det og
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 hehe.. nei, jeg tror ikke du skal lese det der;) De kvinnene som var gjennom den operasjonen jeg snakket om, har bare 2-3 prikker til arr på magen etterpå. De går ikke inn gjennom skjeden der, slik jeg har forstått det(annet enn for kanskje å støtte opp idet de flytter blæren på plass, da ikke med skalpeller;)). De løfter "hjørnene" øverst på blæren og syr dem fast i vevet slik at blæren holder seg der den skal. Sånn enkelt forklart:) Det du nevner gjelder jo for alle som f eks revner ved fødsel(fare for smerter), operasjoner generelt(nerveskader), osv. Hvor mange har du hørt om som har slike plager? Bare ved å fjerne blindtarmen, kutter en i nerver. De er jo over alt i kroppen, de:) Inkontines er jo ofte en av grunnene til at en foretar en slik operasjon. Kvinnen kommer med inkontinensplager, og de opererer og kvinnen er kvitt plagene:) Har aldri hørt om at dette kan ha som bieffekt at vagina blir kort;)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 tusen takk dere. Føler meg litt bedre allerede. Selvom jeg tror jeg er blitt deprimert pga dette.Må kanskje ha hjelp til å bearbeide. SKal ikke lese et sekund mer på disse sidene. Er jo ikke akkurat solskinnshistoriene som kommer frem... Hadde ikke hørt om at man kan operere blæra på plass på den måte du beskriver, du som hadde jobbet på gyn.. så det er best å komme seg til gyn, fremfor å lese seg frem på nettet ja. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå