Gå til innhold

Dette med sikre og usikre perioder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...DET lurer jeg litt på.

Man kan ikke bli gravid hvis man har sex dagen etter at mensen har gitt seg, eller? Eggløsning har jo ikke vært enda... Men nå sitter jeg her og er litt bekymret for at det har skjedd noe likevel, og vi er virkelig ikke klare for nr to enda! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo skje... Men sjansen er jo sikkert liten hvis du har en gjennomsnittlig syklus...

Skrevet

Ja, men da er det hvertfall slik jeg mente at det var :P

Takk :)

Skrevet

Det med sikre og usikre perioder er vel bare en myte nå. Eggløsning kan visst i enkelte tilfeller skje npr som helst i syklus.

Når det gjelder sex dagen etter avsluttet mens så er det ikke umulig å bli gravid da. F eks om man har mensen i 7 dager, sex på den 8 dagen, sædcellene lever i 5 døgn, eggløsning på dag 13-14(eller før) så er muligheten for å bli gravid absolutt til stede.

Er graviditet krise så bruk prevensjon!! Har man usikker sex må man forvente at graviditet kan skje også

Skrevet

Er ikke KRISE om det skulle skjedd, men har bare ikke tenkt at vi skal ha nr to heeeelt enda :)

Men takk for svaret, du med linken. Sjekket den ut, og det var vel ikke i den fruktbare perioden, tror jeg :)

Skrevet

Bruker også sikre perioder, og jeg har ikke blitt gravid enda....

Synes denne siden er veldig informativ:

http://www.pernille.info/.

Lykke til med å ikke bli gravid, he-he;)

Skrevet

Jeg benyttet meg av sikre perioder i og med at jeg alltid har hatt regelmessig syklus. Min førstefødte er unnfanget da jeg hadde mensen, så sikre perioder var ikke fullt så sikre likevel.

Skrevet

Det finnes ikke sikre perioder og det er fullt mulig å bli gravid dagen etter mensen. Sjansen er åpenbart statistisk mindre enn f.eks en uke senere, men absolutt til stede.

Skrevet

Jeg ble visst gravid siste dagen av mensen jeg da... ifølge terminen min. Sikker periode eller ei. Tror ikke jeg ville satset på det nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...