Gå til innhold

Ingen feriepenger til fedrene?? Er det mulig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer ringte Nav her om dagen for å etterlyse feriepengene for pappaperm, da fikk han beskjed om at han ikke fikk dette siden han ikke tok permisjon de 12 første ukene. De første ukene er jo også forbeholdt moren.

Helt utrolig at det kan finnes en slik teit regel. Enten for de gi ut feriepenger til fedrene som har hatt permisjon ellers får de droppe det for alle. Er jo ikke så mye det blir snakk om, men for en småbarnsfamilie er det vikitge midler.

Og jeg selv fikk jo kun ferie penger for 12 uker, siden jeg fikk lønn via Nav. Hadde jeg tatt lønn via jobben og de fått penger fra Nav hadde jeg fått full pott. Og det sa ingen fra før jeg søkte permisjon.

Skjønner ikke at det går ann å lage så mange teite ukonsekvente regler. Man er nødt til å mislike Nav, slik som reglene er.

Og er visst ikke meninga at man skal ta med barn på snart to år på ferie da... Æsj, blir sur....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi i utgangspunktet en av verdens beste velferdsordninger når det gjelder fødsel og permisjon, så dette blir regelrett syting. Det er sant som de sier: Mye vil ha mer.

Skrevet

om du hadde lest deg opp på reglene når du søkte så hadde du vist konsekvensene av det du søkte på.

spiller det egentlig noen rolle om du får 10 ukers feriepenger og far 2. eller om du får alle 12?

Skrevet

Tull. De fleste steder får man kun feriepenger av 12 uker uavhengig av om Nav eller bedriften utbetaler feriepengene. Feriepenger av 5-6 uker som pappane i de fleste tilfeller tar ut er småpenger.. Å mislike Nav for at de betjener ett regelverk politikerene har laget, er som å drepe budbringeren.

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din, men det er jo sånn det er da, dessverre :-/

Her har vi ca 8000 til sammen å rutte med i juni, og når bilen (4800) og husleia (2500) og barnehagen (2600) er betalt er vi faktisk 1900 kr i minus, pluss resten av alle småregningene. Har heller ikke hatt mulighet til å få lagt oss opp penger på grunn av sambo sin jobbsituasjon i disse tider og at jeg er lærling og kun får utbetalt 50% av nyutdannet fagarbeiders lønn, som forsvinner relativt raskt med overnevnte regninger. Bilen ligger ute på finn, har gjort det en stund men vi har ikke fått noe særlig respons.

Så noen ferie blir det nok ikke i år, nei...

Får ta det igjen til neste år, og heller satse på fint vær her hjemme i stedet =o)

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at dette skal komme som noen overraskelse, siden mamma også får feriepenger kun for noen uker...

Selv om man får pengene utbetalt via arbeidsgiver, vil de fleste arbeidsgivere likevel bare gi feriepenger tilsvarende det de får refundert fra NAV. Selvsagt med mindre det er avtaler som regulerer noe annet, som f.eks. hvis man er ansatt i stat eller kommune.

Og ferie får man jo likevel! Det er bare å legge pappaens ferie til mammas permisjon, for de fleste fedre har jo likevel perm i så få uker at de manglende feriepengene ikke utgjør all verden.

Skrevet

Hallo! Sutrefitte. Du får penger av staten til å være hjemme med ungen din, og så er du sur fordi du ikke får feriepenger for mer enn 12 uker? Ta deg et stev.

Og nei. unger på to år etterlyser sjelden ferie.

Skrevet

man har ansvar for sin egen situasjon.

Og man undersøker mulighetene før man tar et valg.

Det er IKKE nav sin oppgave å løpe etter deg med informasjon om alt mellom himmel og jord, du må ta ansvar selv, og undesøke regler.

sånn er det bare.

Far får jo feriepenger fra jobben for resten av permisjonen.

så ikke klag,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...