Gå til innhold

Disse UV-draktene....er det nødvendig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke bare å smøre rikelig med solkrem og i tillegg mer behagelig med en luftig t-skjorte på seg?

Ser så tett ut med denne UV-drakten som noen har. Må jo være like deilig for de små som oss voksne å enten være uten klær eller med noe luftig plagg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn skal hvertfall få slippe disse draktene. Her smøres det regelmessig i løpet av dagen og han yngste har på seg en luftig kortermet body.....

Skrevet

Det er sikkert ikke nødvendig, men jeg er mye i direkte sol og syntes den virker som et godt redskap for solbeskyttelse. Solkrem skal man jo som kjent ikke bruke mere av en absolutt nødvendig.

Skrevet

Vi bor i Norge, og jeg mener at det er helt unødvendig med UV-drakt..

Smøre med solkrem og holde seg unna sola når den står på som verst!

Vi klarte da oss uten slike drakter da jeg var liten, så det er nok mange "nødvendigheter" som er til for å bruke penger!

Skulle jeg reist til syden hadde jeg kanskje vurdert det...

Skrevet

Synes de var geniale å ha i Syden, en t-skjorte beskytter jo ingenting mot solen.Er jo gørrkjedelig å smøre ungene hvert 10'ende minutt, de bader jo hele tiden så da må man jo frem med solkremen omtrent hele tiden. Dessuten var de ikke tette men tørket veldig raskt.

Skrevet

Men det er vel mer og mer vanlig med hudkreft også, er det ikke?

Jeg tror faktisk jeg skal kjøpe inn til mine i år. Frøkna er atopiker, og jeg liker ikke å smøre henne så mye. Og vi er mye ute i solen når det er fint vær!

Skrevet

helt unødvendig.....hysterisk.

må være godt for de små å ha naken hud eller en t-skjorte. Ingen som blir solbrente ved å være dekket med riktig solkrem og i tillegg ha t-skjorte på seg.

Skrevet

Ja, er det mer hudkreft nå enn før?

Eller er vi blitt mer hysteriske?

Blir ting hausa mer opp? Mer info - overinfo om alt?

Moderat sol på kroppen og solkrem tror jeg holder jeg altså...

Skrevet

Klarte oss uten da jeg var liten også, men da jeg var liten klarte de seg uten de gode bleiene vi har nå, babycall de sikre bilsetene...etc. Det betyr ikke at jeg skal la være å bruke praktske og brae ting fordi om vi har det nå men klarte oss uten før. Utviklingen benytter jeg meg av, derfor også UV drakter.

For mye solkrem er ikke bra. UV drakta til gutten min tørker kort tid etter han kommer opp av vannet og ikke er han klam i den heller. Ser ingen god grunn til ikke å ha en :)

Skrevet

Jeg har uv drakt til barnet mitt, men bruker den ikke til daglig ute, kjøpte den med tanke på bading jeg da.

Den er todelt og tenkte det var greit å ha noe som beskyttet skuldrene og overkroppen for sola når hun skal bade i sommer, når vi kommer opp av vannet og kan sette oss i skyggen kan vi ta av overdelen slik at det ikke blir så klamt.

Skrevet

Je, je... Men nå var det ikke bilseter og babycall vi diskuterte.. Og ikke kjørte vi i 120 på 70-tallet heller... :oP

Skrevet

eh.. så man trenger bra bilsete kun i 120km/t? Store skader kans skje i 50 og det kjørte de nok i på 70 tallet også, jommen kjørte de nok noen i 120.... Men nå var ikke dette oppe for diskusjon, men her klarte jeg ikke dy meg

Skrevet

vi bruke den i bulgaria... helt nødvenid der, men ikke her hjemme..

Skrevet

Liker ikke disse heldraktene,men har en sånn uv t-skjorte. Bruker den på stranden,og i syden. Etter barna har fylt 3 år,så bruker vi ikke t-skjorten lenger.

Så JA,vi syns at den er helt nødvendig!!! Vi er også i syden vært år.

TIL HI HER: Hva er forskjellen på at jenta mi bruker en uv-t-skjorte når hun bader eller en badedrakt med kittycat på?!? De tørker liker fort,og dekker nesten like mye. SÅ sorry meg for at jeg vil beskytte henne mot solen.

Skrevet

Har du sett, kjent på og prøvd en uv drakt hi?

Den er lettere og tynnere enn en vanlig t-skjorte og beskytter mye bedre.

Den var super da vi var i utlandet sist.

Skrevet

Ja også tørker den mye fortere enn en vanlig bommuls t-skjorte.

Skrevet

Må være helt jævlig ubehagelig...............Minner meg litt om selvlysende kondomer, sikkert like ille å ha de på.

Skrevet

Har sånn til mini, en 2 delt en. Badebukse og overdel. De er lette, luftige og tørker fort, ikke som en våtdrakt som jeg nærmest forestilte meg før jeg kjøpte til mini.

Nå bruker ikke vi drakten i stedet for solkrem, men i tillegg. Når ungen bader, vaskes solkrem fort bort og da er det kjekt med en drakt som beskytter den lyse huden. Men når ungen ikke bader og sola ikke er på sitt sterkeste er han like greit uten og med solkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...