sveiseblind Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 jeg er gravid i uke 14, og i går på morgenen kom det en del blod da jeg gikk på toalettet. Doen var fullt med blod så jeg dro rett til legevakta. Der kunne de fortelle meg at alt så heldigvis bra ut, men morkaka lå ganske langt nede, så jeg måtte avstå fra sex og ta det veldig rolig fremover. i dag har jeg og blødd en del, men kun veldig brunt blod. noen som vet om dette er farlig eller bare rester fra i går kanskje? noen som har opplevd det samme?? Dette er mitt første svangerskap og jeg er redd for alt mulig som skjer med deg! klarer ikke nyte graviditeten for er hele tiden redd for at noe galt skal skje:( Noen som vet om det er større sjanse for at noe kan gå galt siden morkaka er langt nede eller om dette ikke har noe å si? takker for svar:)
VinterSol+2 Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 det høres ut som om du bare har en resteblødning, -det kan du oppleve i et par uker fremover, minst! Så lenge det bare er brunt, og ikke friskt, ville jeg tatt det med ro. Det at morkaken ligger langt nede betyr ikke så mye mer enn at du kan oppleve blødninger som det du har gjort nå. Som regel flytter morkaken på seg lenger oppover, men du kommer nok til å få nærmere oppfølging videre i svangerskapet for å sjekke dette. dersom morkaken blir liggende forran åpningen, er nemlig ikke vaginal fødsel noe alternativ, da blir det keisersnitt, for ikke å risikere komplikasjoner under fødsel! Jeg regner med at du har fått time til, eller beskjed om at du skal til ny ultralyd om et par uker, for å se til at alt står bra til? Hvis ikke, så krev det. bedre med en undersøkelse ekstra, enn en for lite. Vil bare gi deg en god klem jeg, kan tenke meg at dette var en skremmende opplevelse for deg!
sveiseblind Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2009 fikk bare beskjed om å ta kontakt hvis det fortsatt blødde like mye til uka.. skal på kontroll om 2 uker så snakker med legen min om det da uansett. Etter i går er jeg redd hver gang jeg går på do tilfelle jeg finner masse blod igjen:( uff,slitsomt å gå rundt å være redd dagen lang. Men har heldigvis ikke mye smerter,og så lenge det holder seg sånn går det jo greit.. men tusen takk for svar,det hjalp meg til å slappe litt mer av:)
tjorven- nr 3 Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 opplevde det samme som deg i uke 14!! kjente bare det randt blod!!! Hadde ikke mulighet å ta det med ro da men det gikk flott uansett heldigvis!!! hadde kraftig blødning i uke 16 med nr 2 og...da ble jeg innlagt 1 uke på sykehus og måtte ta det helt med ro. den gang var det morkaken som lå lavt. nå er jeg 22 uker på vei og enda redd for å oppdage blod....er nok en angst mange får når man er gravid tror jeg!!! ønsker deg masse lykke til videre!! og krysser fingrene for at det går helt fint!!!
Artica Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Ikke noe hyggelig oppplevelse når man blør i svangerskapet!! Selv blødde jeg fra egget festet seg, og til uke 13. Hadde så et opphold, til jeg fikk en ny stor blødning i uke 15 mener jeg å huske. Det blødde fra morkaken, men da lå den ganske høyt oppe. Iallefall så tok jeg det helt med ro i litt over en uke. Ingen løft, trening eller gåing. Og blødningene stoppet opp. Har ikke blødd siden uke 15. Er nå i uke 24, og alt er helt bra
Juuuunibaby <3 Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Hei. Jeg opplever det samme som deg nå. Ventet med lengsel på å komme over 12 uker så jeg kunne glede meg over svangerskapet, men den gang ei. Noen dager over 12 uker begynte det å blø. De første dagene var det kjempemye og jeg var overbevist en natt om at vi mistet. Da kom det klumper liksom. Meeeen tre ultralyder senere (sist i dag) og det lille underet ser ut til å ha d kjempebra heldivis.Sparket og sto i på ultralyden i dag Blødningene har ikke stoppet da. Det er ganske mye brunlig utflod som kommer. Er jeg "mye" i aktivitet kommer det også friskt blod som regel. Hvordan gjør du d i forhold til aktivitet og slikt? Merker du noe forskjell på når du beveger deg og når du holder deg i ro? Jeg har også fått beskjed om at morkaken ligger litt dypt. Elller vil jeg bare ønske deg alt godt! Synes dette er helt forferdelig å plages med og unner ingen å oppleve det. Jeg synes det er ekstra tungt etter ultralydene, da jeg bare vil fryde meg over den lille, men ikke helt klarer det da frykten for å miste øker hele tiden. Men vi får bare trøste oss med at det er mange som har hatt slike plager i svangerskapet, men som alikevell har født friske barn! Jeg er sikker på at det skal gå bra for alle oss! =)
sveiseblind Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2009 jeg holder meg mest mulig i ro,og prøver å stresse så lite som mulig. Tør jo nesten ikke gjøre noenting..er veldig tungvindt egentlig,men jeg gjør alt for at jeg ikke skal begynne å blø igjen. overdriver sikkert litt,men jeg er skikkelig redd for at noe skal gå galt. Men prøver å tenke positivt og ta livet med ro,så satser jeg på at alt skal gå bra:) Ønsker deg og alt godt og krysser fingrene for oss begge at alt kommer til å gå veldig fint! Har hørt om mange som har blødinger i svangerskapet og alt er i skjønneste orden. Er nok det samme med oss:)
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Hei Jeg å opplevde blødninger fram til uke 13, dette var fordi morkaka lå så langt ned. Etterhvert flyttet den seg oppover, og jeg sluttet å blø, og alt gikk bra. Hvis ikke morkaka flytter seg oppover, kan du ikke føde vaginalt,da den stenger for "utgangen" Lykke til, går nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå