Gå til innhold

Hjertelyd og kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at lav hjertelyd kan tyde på at det er en gutt, og at høy hjertelyd er jente. Noen som har erfaringer med dette?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var hos jordmor å målte hjertelyden var den 156, og hun sa det kunne tyde på at det var en jente.

Skrevet

Mitt første barn hadde rundt 150, og hjertelyden er omtrent den samme denne gangen. Vet ikke kjønnet enda...:)

Skrevet

min jm sa at hjertefrekvensen kommer an på hvor aktiv h'n er i magen, og at den vil variere hos begge kjønn!

jenta mi lå mellom 130- 165...gutten i magen har foreløpig ligget rundt 140-150.

Skrevet

gutten min på 3, hadde hjertefrekvens over 150 stort sett hele svangerskapet!

har gutt i magen nå også, har bare målt hjertefrekvens en gang.. og den var på 150..

Skrevet

Det er nok bare en myte dette med hjertelyd og kjønn, men alltids gøy å sammenligne.

Jenta som ligger i min mage har hatt 146 og 144 i hjertelyd.

Skrevet

På Ul målte hjertelyden 162 og hos jordmora 5 uker senere målte hun 140 slag. Så det varierer nok avhengig av om nurket er aktiv i magen eller ei. Jeg vet ikke kjønnet ennå. .

Skrevet

Jeg syntes også dette var gøy å spekulere på. Min baby hadde 142 og 145 og har vist seg å være en liten gutt på 18-ukers UL. Fant et sted på nettet som sa at over 140 tydet på en jente, og et annet som sa at over 150 tydet på en jente. Tror dette er veeeeeldig usikkert, men moro likevel.

Kos deg!

Skrevet

Uke 21, jente og 130 her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...