Gå til innhold

Emmaljunga bilsete med base/isofix. FARLIG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne er bevist farlig i ny test og dere må ikke bruke basen. Bilstolen løsner fra basen ved frontkollisjon. Leverandøren innrømmer dårlig testing da de utviklet den og skal lage ny støtteben til basen. Snakket med butikken der jeg kjøpte den og de anbefalte å ikke bruke basen til de får den nye støttebenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..

Hadde tenkt til å kjøpe dette jeg. Men landet i stede på Maxi cosi.

Bra var nå det.Men utrolig dumt at sånne produkter kommer ut på markedet i det hele tatt..

Skrevet

Jeg fikk vondt i magen, vi har brukt basen og sete i 6 måneder nå...

Har sendt mail til forhandler og sagt klart ifra at vi ikke er interessert i å gamble med sikkerheten

Skrevet

Jeg har også brukt dette i 5mnd og ble ganske overrasket når jeg leste det. Men hvis du fester setet med sikkerhetsselen så er det trygt, setet bestod testen med feste på denne måten.

Her er linken jeg leste

http://www.klikk.no/motor/bil/article466043.ece

Skrevet

Da tror jeg ikke du har lest godt nok altså..

"Testen ble gjennomført i en rigg bestående av et bilkarosseri, og den ble gjentatt flere ganger. Emmaljunga-stolen løsnet hver gang, uansett om basen var festet med Isofiks-festene eller bilens sikkerhetsseler. "

Skrevet

Hun skriver setet, ikke basen.

Setet er helt trygt å bruke uten basen!

Skrevet

Oi, beklager. Min feil!

Øynene går i kryss og tvers her, hehe..

Skrevet

Ja, vi har også festet setet med vanlig sikkerhetsbelte nå, og vet at det er trygt... Men ekkelt å tenke på at vi har brukt en livsfarlig base i et halvt år... Og basen var ikke akkurat gratis heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...