Gå til innhold

Trenger MASSE råd fra dere andre bim`ere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skriver på vegne av min aller beste venninne, som i skrivende stund er noen få uker på vei. Hun har samboer, de eier bolig og han har fast jobb. Hun har ikke fast jobb. Samboeren har en GODT betalt jobb, men han vil ikke at de skal ha felles økonomi, så han betaler aldri noe som venninnen min har behov for. Han bruker pengene sine KUN på seg selv

For en tid tilbake måtte hun av helsemessige årsaker slutte med prevensjon, og sambo fikk da beskjed om at han fikk ansvar for å evt kjøpe kondomer. Han valgte heller å hoppe av i svingen.

Nå sitter hun da med en liten spire i magen, og en sambo som er skikkelig sint, for han vil ikke ha dette lille livet. Han har bestemt at det skulle ikke skje før venninnen min hadde fått seg fast jobb etc slik at hun selv kan forsørge babyen DERES.

Så nå sitter hun og vet ikke sine arme råd, for hun vil jo ikke ta abort...samtidig vil hun ikke ødelegge livet til samboeren sin....

ER DET NOEN HER SOM HAR NOEN RÅD Å KOMME MED TIL HENNE?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil hun virkelig ha en sånn samboer?

Og er ikke barnet begge sitt? Er jo ikke bare moren sitt ansvar!!

*oppgitt*

Skrevet

Herregud, hvordan klarer sånne menn å finne seg dame? Nekter å tro at en mann som er så egoistisk, selvsentrert og gjerrig kan være en omsorgsfull partner..

Hadde jeg vært henne hadde jeg blitt alenemor, kontaktet nav, fått overgangstønad, tatt meg en utdanning og FLÅDD den mannen med barnebidrag!

Faans menn altså, jeg lar meg virkelig provosere av sånn oppførsel!!!!!

Skrevet

Da gjør hun det slutt med ham, og krever bidrag gjennom NAV fra ham. Og så får hun stønader som enslig forsørger hos NAV. Dette kan en få inntil 2 måneder før termin, Bidraget fra den måneden barnet er født, og så kan hun få engangsstønaden fra ca uke 26/28 i svangerskapet.

Da MÅ han betale sin del av det barnet koster;)

Han virker jo syk, mannen! Så hun bør uansett komme seg bort fra ham.

Skrevet

skjønner at han ikke vil forsørge henne i de tingene hun vil gjøre i livet sitt, hun kan da få seg en jobb? Jeg hadde blitt forbannet av at en sambo hadde forventet at han skulle sittet på rompa hele dagen og forventet å få penger i hendene. På den annen side må han være med på å forsørge barnet og betale de tingene som er felles. Ville ikke vært sammen med noen av de mennesketypene kjenner jeg. Like håpløse begge to

Skrevet

Makan til umoden fyr. Mitt råd er å beholde barnet og kvitte seg med mannen. Hun vil få stønader og barnebidrag og vil klare seg fint. Og når barnet er gammelt nok kan hun ta utdanning eller få seg jobb..

*rister på hodet av enkelte menn*

Skrevet

ok så de er et par, men han er typen som kjøper masse dyrt til seg og lar henne sitte der og trenge basiske ting...........

Han gidder ikke å kjøpe prevansjon enda han vet at hun ikke går på noe og nå er han rasende på henne fordi hun er gravid.................

Og han ønsker ikke å betale noe for deres barn om de får det nå eller senere.

Og hun er sammen han hvorfor?

Hun får bestemme seg om hun vil beholde barnet eller ikke.

Hun må også bestemme seg om hun vil dele livet med en som tenker, "først til meg og så til meg og om det er noe igjen så er det også til meg."

Hadde det vært meg hadde jeg valgt å bryte det forholdet, hadde vært drepen for mine følelser og selvtillit i lengden.

Og så hadde jeg måttet tenke lenge og vel om jeg ønsket å være bundet til en slik idiot resten av livet.

For får man barn med en person så er man bundet til denne personen til den dagen barnet er 18 år.

På den andre siden så vil han ihvertfall måtte betale en god sum i bidrag.

Nei for å være ærlig tror jeg at jeg ikke på noen måte ville la et barn gå gjennom å ha en slik far. Det er ikke bare hun som er bundet til han det er barnet og det er barnet som vil måtte leve med pappa,

Skrevet

HI her

Hun har en kronisk sykdom som gjør at hun foreløbig er arbeidsufør!!!!

Hadde hun klart å jobbe hadde hun helt klart gjort det

Skrevet

hva er grunnen til at hun ikke jobber da? Dere kan ikke fortelle meg at noen av dere hadde betalt ut en masse penger til en som ikke gidder å gjøre på noe? Dessuten må hun vel få inn noen penger, studielån, sosialstønad, arbeidsledighetstrygd? Jeg hadde ikke funnet meg i å underholde et annet menneske.

Skrevet

Det står ikke at hun ikke har jobb, det står hun ikke har fast jobb.

Og bare for at hun ikke har masse penger så betyr det ikke at hun sitter på rompa hele dagen.

Min mann har i perioder av vårt forhold vært syk, og av andre grunner uten jobb.

Og med liten inntekt, dette betydde ikke at han satt på ræva hele dagen og ikke prøvde.

Og jeg fant det helt naturlig at jeg ikke kjøpte meg et ekstra par sko hvis han trengte en bukse.

Nei da kjøpte jeg den buksa han trengte selv om det var fra minn lønn penga kom.

Sånn er det da når man er et par man deler på byrder og gleder.

Og jeg vet at om det blir omvendt så vil han gjøre det samme for meg.

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde tatt abort og gått fra mannen jeg..

Hvem vil ha barn med en sånn mann da? Nei, hun får finne seg en jobb, og en mer generøs mann så kanskje hun blir lykkelig til slutt.

Å være alenemor er forsåvidt greit nok, men det er noe skikkelig dritt når barnefar skal krangle på alle utgifter.. Det koster å ha barn, og en mann som ikke er villig til å bidra økonomisk er ingen mann å få barn med!

Klart han kan forlange at hun også skal bidra, at hun må få seg en jobb, men fra det til å forlange at hun skal betale alle utgifter for deres felles barn gjør han til en vannvittig egoistisk og gjerrig idiot!

Skrevet

hun sitter ikke uten penger da vel? klarer vel fint å forsørge seg selv.

Skrevet

Det er jo tydelig at han ikke skjønner det her med sykdom da.

Ærlig talt han høres ikke ut som et menneske som forstår og elsker damen han har valgt å dele livet med.

Jeg sliter selv med konstant smerte og om jeg vet at om partneren ikke forstår at man har begrensninger og forsøker å gjøre allt man kan og derfor ikke når opp til den standaren som forventes av en så vil forholdet og personens selvtillit sakte men sikkert bli borte.

Men om hun er i en periode hvor hun er veldig dårlig og erfor ikke kan jobbe så er det jo ikke den beste tid å velge å få et barn.

Spesielt ikke med en samboer som ikke engang vil være med å forsørge sitt eget barn.

Skrevet

Hei. Er meg venninnen min skriver om.. Har rehabiliteringspenger nå å har ikke helse til å jobbe. Var ikke planlagt å bli gravid å vet ikke hvordan det vil påvirke helsen min,det får tiden vise. Så jeg har ikke rett til fødselspenger. Å siden jeg ikke har det så får jeg bare engangsstønad. Det vil si at jeg ikke har råd til å betale halvparten av utgiftene vi har sammen i mnd. Så da er samboer forbannet for at han må ut med litt mer penger i mnd. Grunnen til at jeg er sammen med han er for att jeg er glad i han å da er det ikke så enkelt å bare dra. MEN vurderer det sterkt nå!!!!

Skrevet

HVORFOR ER DU GLAD I HAM????

Er det fordi han vil tvinge deg til å ta livet av ditt ufødte barn?

Er det fordi han nekter å hjelpe deg økonomisk?

Rams opp hvorfor du er glad i ham!

Skrevet

fordi:

- han får meg til å le

-får meg til å føle meg flottest i verden

-er der når jeg trenger trøst/en å snakke med

-kan snakke med han om alt

Huff,kommer ikke på mer.....

Skrevet

Hvis han virkelig er der for deg når du trenger trøst; gå å snakk med ham om "problemet" ditt da. Dersom han elsker deg finner dere en løsning sammen!

En god mann tvinger ikke samboeren sin til å ta abort mot hennes vilje og pga økonomiske problemer.

Vil du klare å leve sammen med ham etter en eventuell abort?

Tror ikke jeg hadde klart å ledd av vitsene hans, eller følt at han var mannen å få trøst av dersom han nektet å ta vare på meg og sitt ufødte barn.

Uff, mener ikke å være hard mot deg, men denne mannen høres ikke særlig snill ut.

Skrevet

Du har en baby i magen din, et liv som vokser som du vil elske høyere enn noen annen i denne verden.... du vet det bare ikke ennå!

Jeg ble sjokkert over han du er sammen med. ALLE mine venner har barn og ingen av fedrene der har reagert ved å ikke ville ha et barn de har vært med på lage. Det er et BARN, et mirakel i magen din. Alle alenemødre klarer seg, du skal ikke være redd hvis det er det du er. Du får all hjelp økonomisk.

Vil du virkelig være sammen med en som kan ha sex med deg ubeskyttet, men som ikke er villig til å ta ansvar for resultatet?

Det sier utrolig mye om han du er sammen med.

Jeg har ikke hørt på makan til egoistik oppførsel. For en møkkasekk! Du er gravid!! Du er under rehab, og klarer han ikke støttet deg nå, så vil han aldri klare det og du vil få et fattig og ensomt liv med denne mannen!

Ønsker deg all lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...