Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om de gamle tørrbuksene som var i bruk for 30 år siden fremdeles er i salg, evt hvor?

jenten på 1 år er så sår nedentil og soppangrepene hagler. ser når hun tisser at hun vrir seg i smerte når urinen treffer sårene. har prøvd alt fra daktakort soppsalve, sinksalve, asellikrem og masse luft. har omtrent krøpet rundt i hele dag uten klær(desverre er ikke det mulig hver dag hos dagmamma). i tillegg er det mange skittbleier hver dasg som ikke akkurat gjør saken bedre

aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det vekk. noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars!!

Har du snakket med apoteket? Fastlegen??

God bedring

Skrevet

Har du prøvd noe så enkelt som talkun eller potetmel?

Vet ikke om det hjleper mot soppen, men det er iallfall effektivt mot sår hud.

Skrevet

potetmelet er ikke noe særlig. setter seg i fuktigheten og blir klumpete. ser ut til atdet bare gjør det verre desverre

Skrevet

Kan en balje med grønnsåpevann og lufttørking etterpå hjelpe tro?

Er litt imponert etter at sønnen min fikk en betent blå tå nå, og etter grønnsåpebad morgen og kveld i 2-3 dager er både hevelsen og rødfargen borte...

Ville nok tatt en tur til legen med henne jeg, kanskje det finnes noen reseptbelagte salver som kan hjelpe henne stakkars.

Skrevet

var til legen for 2 uker siden, salven tok utslettet, men det kom veldig raskt tilbake. i følge lege trenger det luft og salve..men jeg lurer på hva nå det ikke fungerer. føler at han "tar litt lett" på problemet.

finnes det noen ting som går ann å putte i bleien som gjør at urinen ikke kommer i direkte kontakt med huden? mamma snakket om noen tørrbleier som de hadde brukt på meg for 30 år siden.de skulle visst slippe urin gjennom til bleien men ikke motsatt vei...en genial oppfinnelse i følge henne, men finner ikke noen sånne noen sted..

Skrevet

gutten min var sånn, hadde blødde og han. fikk beskjed om at det var sopp på HS og at jeg skulle smøre med canesten, og det hjalp! smørte ved hvert bleieskift, og det forsvant ganske fort, var kjempebra. har brukt det hver gang. og lufte så mye som mulig. samme om hun tisser eller bæsjer, la rompa være mye naken.

Skrevet

får rett og slett bytte soppsalve til canesten jeg da.. kanskje daktakorten ikke er noe tess for henne rett og slett.

Skrevet

Lillegutt slet mye med sopp og blødende sår da han var rundt året. Vi lagde en skikkelig zink og potetmel pakke på'n når det sto på som værst.

( Tykt lag med zinksalve og masse potetmel på- blir litt smør på flesk, men det funker.)

Ble behandlet med canesten som tok soppen, men soppen kom tilbake med jevne mellomrom. Problemet forsvant da vi byttet bleiemerke ( fra libero til pampers.). Kusinen hans slet også med sopp helt til de byttet bleiemerke på henne også. Har du prøvd det?

Skrevet

ja gjør det, funka som bare det her, og han var skikkelig sår altså. jeg prøvde masse kremer, talkum og diverse, men ingenting hjalp.

Skrevet

Når jeg leser hva Fjerteberte skriver husker jeg at min eldste også fikk bleieutslett og ble sår da vi brukte Libero, men ikke når vi byttet til Pampers. Prøvde å bytte tilbake noen ganger, men han ble sår hver gang vi prøvde Libero. Det var dagmammaen vi brukte som tipset oss om dette, hun hadde hatt flere unger som rett og slett ikke tålte Libero bleier, de var for tette..

Skrevet

da blir det å finne nærmeste åpne butikk som har pampers i morgen:)takk for gode tips.

ang sink og potetmel..blanding på ved hvert skift, eller bare om natten?

Skrevet

Har du prøvd å vaske med yoghurt naturell? Gjerne la det være på litt før du vasker av/ tørker det bort. Jeg er plaget av sopp selv og du kan få canesten og dactakort billig av meg - men vasker jeg med yoghurt en gang om dagen holder det seg borte! Og prøve å lufte så mye som mulig, og smøre stumpen med olje (jeg bruker mandelolje eller peanutolje som jeg kjøper hos innvandrerbutikken på hjørnet - alternativt på apoteket).

Lykke til!

Skrevet

HS sa til meg at zinksalve er for tett når det gjelder sopp, da får det ikke puste og blir bare verre, sopp koser seg jo der det er vaarmt og fuktig. så vi smørte bare med canesten, og det ble borte i løpet av et par dager.

Skrevet

Ved behov... gjerne en skikkelig pakke om natta, og en lettere pakke om dagen. Til de værste sårene får gro og slutter å væske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...