Gjest Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Har ei nydelig lita jente på 9 uker. Hun blir så sur om hun er våken mer enn 1 time av gangen. Ikke sovner hun om hun blir trøtt. Men hun MÅ legges ned,det må være litt mørk,og hun må ha noe tungt over seg. Som f.eks voksipose elr tung dyne/pledd. Tar jo ca en time når hun skal få mat og stelles. Får jo ikke mulighet til og dra noen plasser med henne f.eks i bilen. For da blir hun overtrøtt og i MEGET dårlig humør. Må jo nesten bare holde meg hjemme:( Så kjedelig.. Andre som har det slik?
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Må legge til at det ofte er skriking når hun skal legges ned til og sove. Ikke hysterisk,men sutring i ca 15 min
helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Her er det også litt sånn, men knøttet er 4 mnd og har grensen sin på 2 timer. Han må da trilles i vogna eller rugges i bagen før han sovner (ofte en del skriking). På kvelden sovner han helt greit av seg selv, så jeg synes dette er litt rart. Du kan kanskje prøve å vende henne til å sovne andre steder (f.eks i bilsetet). Jeg har ihvertfall planer om å starte med å prøve å få han til å sovne uten at han må trilles
Gjest Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Godt og høre at det ikke bare er mi jente som er sånn:)
mammaLisa Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Hei!! Har også en gutt på 9 uker, som er litt av samme typen.. Om dagen liker han best å sove i vugga, for da kan jeg vugge han når han våkner. Slik kan han sove opp til 3-4 timer!! Men legger jeg han ut i vogna, da blir jeg springende hvert 10 minutt opp og ned trappa. Han har 2 perioder på dagen der han er "ordentlig" våken.. Kanskje opp mot 2 timer. Først pupp, stell og så leking på gulvet. Ellers er det pupp, stell, kos/halsoving og soving alene. Men i bilstolen roer han seg HELT:) akkurat som søstra, men det tok et par uker før han likte det.. Så hvis du bare har ett barn, råder jeg deg til å lære henne å like å kjøre bil!! Blir mye mer lettvindt og man føler seg ikke så bundet til hjemme:) (synes iallefall jeg)!! Nå, når vi har 2 må vi nesten være hjemme til 19, for da legger storesøster seg. Men når vi hadde bare henne, var vi litt mer fri i dette baby-stadiet:) Alle barn er forskjellig og noen trenger mer søvn enn andre.. Så tror bare du kan la henne sove når hun er trett, så slipper du sutring:) Kjør deg en tur til byen å la henne sove i vogna, mens du møter venninner på cafe:) bilen MÅ hun da til slutt like!! Lykke til!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Det blir nok bedre etterhvert når hun får litt lenger våkenperioder Tror det er mange som føler at de ikke får "gjort" noe med barna sine når de er så små. Men så lenge de får det de trenger (mat, tørr bleie, trygghet og søvn) så er jo alt egentlig som det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå