Gjest Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Altså sol til rundt klokken 22 om kvelden +/- litt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Deilig det, eneste aberet er at soverommet til jentungen er på den sida hvor sola aldri går ned, så det er litt småhett
Brillefint - Jadda! Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Bor i Bodø og har midnattsola rett inn i stua. Er både og det. Litt plagsomt når man skal se TV, men ikke værre enn at gode persienner fikser saken. Deilig er det når det er så varmt at vi kan sitte ute på verandaen og nyte godværet til langt på kveld:)
Gjest -<<- Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Plagsomt. Litt bedre med markiser, men fortsatt ikke å anbefale for soverom, rom med tv/dataskjermer og kjøkken hvor man gjerne jobber i varme uansett.
http://sylysten.blogspot.com/ Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Hadde det før, grisevarmt på soverommene. Her vi bor nå, går sola ned kl 19, savner den for våres del (satt alltid ute etter at barna var lagt på sommeren). Men på den andre siden, det er jo bare å ta på seg en jakke. Soverommene er litt mer levelige iallefall;o)
EierIkkeFantasi Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 deilig på terassen men ikke inne, tror seriøst vi har 50 varmegrader her om kveldene selv om alt står oppe og gardiner og parsienner er for.
prekæs Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Det er plagsomt. derfor sitter jeg her og ikke ute nå. Har plantet til og venter på skygge ett par år til. Å spise i solsteika er fælt.
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Deilig, for da kan man sitte på verandaen og kose seg med solnedgangen etter ar ungene er i seng :-) Og har man gjester kan man sitte på verandaen med et glass vin og prate til ganske sent på kveld! Her går sola ned klokka 11 og kombinert med en fantastisk utsikt fra verandaen er det drømmen for oss i hvertfall. Soverommene våre er i sokkelen, og der er det kaldt uansett, så vi har ingen plager av den sene sola.
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Ja, dette var jo litt ymse svar ;-) Har adlri hatt kveldssol før, så har ikke erfaring. Nå går solen ned rundt klokken 19 midt på sommeren, og det er jo deilig for ungene som har rom der, men kjipt for oss voksne som da blir bombandert av mygg om vi prøver å sette oss ut. Blir sol fra rundt 11-12 om mornignen til rundt klokken 22 (tror vi, kanskje litt lenger) der vi skal flytte til, så er spent på hvordan det blir. 1-2 av barnerommene kommer nok til å bli varme ja, så vi maler huset hvit og håper det kan hjelpe litt i hvertfall. Takker for svar!
Iselilja Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Plagsomt mens vi bodde i en leilighet i oslo der hele vestveggen bestod av vindu fra gulv til tak. Deeeilig nå som vi har hus og hage
hit og dit Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 Herlig. Har sol lenge heime hos foreldra mine og det er utrulig deilig. Dei har ganske luftig hus så me har aldri vert plaga med noko varme inne, på tross av store vinduer i stua.
*TINCO* Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Det blir veldig varmt på soverommet, spes dersom det er på loftet... Ellers seff koselig med litt ekstra sol på kvelden
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Ja, det er nok på loftet de rommene ligger, men det måtte bli slik fordi det passet best med resten av planløsningen. Er jo (desverre?) ikke så mange kvelder i året (om sommeren) det er snakk om siden det er på vestlandet da, men ungene blir jo større de også og er lenger oppe om kveldene, så vi får plassere de to eldste der det er kveldssol. De vil jo være nesten 8 år og 6 år da.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. mai 2009 #15 Skrevet 31. mai 2009 Jeg skal ha kveødssol når vi flytter neste gang =) Jeg har vokst opp med kveldssola og har savnet den de siste 10 årene (siden jeg flytta hjemmefra) Skulle tilfeldigvis ungene få kveldssola på vinduet sitt så bruker vi uansett lystett rullgardin og lufter og har vifter slik at vi får kjølt ned soverommene =)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 31. mai 2009 #16 Skrevet 31. mai 2009 Her forsvinner den rundt 4.00-5.00 Synes det er superkoselig:)
It's all about me Skrevet 31. mai 2009 #17 Skrevet 31. mai 2009 Jeg trenger kjølige kvelder for å lade opp til dagene, så hos meg er det ikke udelt positivt. dessutten er det et stort herk å sove i de varme soverommene da. Men jeg tar gjerne sol daøgnet rundt hvis det er air condition i huset.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 31. mai 2009 #18 Skrevet 31. mai 2009 Plagsomt da alle soverommene ligger mot øst og det blir glovarmt når sola steker på her!!
*TINCO* Skrevet 31. mai 2009 #19 Skrevet 31. mai 2009 Vi hadde det varmt i fjor sommer på vestlandssoverommet vårt (32 grader på det meste) Men en bordvifte funker fint for den værste kneiken... Jeg hadde 26,5 grader på soverommet mitt i går kveld. huff nå er jeg negativ.... men du spurte jo
mamman til to gutter Skrevet 31. mai 2009 #20 Skrevet 31. mai 2009 Vi har sol fra den står opp til den går ned og det er alltid varmt inne uansett hvor mye vinduer vi har oppe. Jeg syns likevel det er veldig deilig med sola og ville ikke bodd litt bortenfor her vi bor hvor de omtrent ikke har sol etter kl 16. Vi har kjøpt inn noen vifter og bruker dem ved behov på kvelden sånn at det er litt bedre temperatur når vi skal legge oss. På sønnen vår sitt rom står den på til vi legger oss når det er behov for det.
trippeltopp Skrevet 31. mai 2009 #22 Skrevet 31. mai 2009 Helt fantastisk!! Nyter solen på terrassen til langt på kveld!
wirre;o) Skrevet 31. mai 2009 #23 Skrevet 31. mai 2009 Deilig. Ingenting er som ett stort glass kald pils,noen salte kjeks og kanskje en sigarett i ny og ne ute i kveldssolen, like etter at freden er på plass i huset. Kjenner at jeg er så øltørst om dagen at jeg holder på å dø! Denne ungen skal få flaske av og til, for jeg er EGO og vil ha øl i sommer! Solbriller og en god stol er det som trengs. Ett lite tips til sommervarme soverom i kveldssolen: sånne som man legger på bilrutene for å holde varmen ute virker også om du henger dem opp i soveromsvinduet ditt.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 31. mai 2009 #24 Skrevet 31. mai 2009 Plagsomt! ikke noe gøy å måtte sitte med gardinene trukket helt for! Men kan ikke ha de åpne heller liksom.... Men det var verre før, da hadde vi solen inn på soverommet, nå er det stuen og kjøkkenet=) Det er deilig om man griller og har hele natten til god mat, god drikke og godt selskap;-)
-Lane- Skrevet 31. mai 2009 #25 Skrevet 31. mai 2009 Superdeilig! Vi var veldig nøye på det når vi kjøpte tomt. Vi bor i Lofoten og her må vi nyte hver solstråle som kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå