Gå til innhold

Nå trenger jeg råd!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

FIkk akkurat info om at en jente på 11 år hadde hatt sex i går med en gutt på 14.

Hva skal jeg gjør med dette? Føler ikke jeg kan sitte med denne infoen uten å fortelle det til noen som kan hjelpe jenta. Dette er jo ikke normalt for en liten unge, bør man ikke finne ut hva som er grunnen, og hjelpe henne om hun sliter med dette nå i ettertid?

Hva skal jeg gjøre, skal jeg kontakte noen, å i så fall hvem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff.... vet faktisk ikke hva du skal gjøre jeg :(

hadde en venninne som debuterte ufrivillig i den alderen... det var ikke særlig bra :(

hvordan er foreldrene? kjenner du dem?

om moren er en koslig dame og åpen av seg, kanskje hun bør informeres?

om foreldrene kan være deler av årsaken til at jenta tydeligvis er noe utagerende og utforskende og en tanke naiv, er jeg mye mer usikker... snakke med jenta selv kanskje?

men om du ikke kjenner henne blir jo det vanskelig også... :(

Lykke til !

Skrevet

Vet foreldrene til jenta og/eller gutten om dette uten å gjøre noe, så kontakter du barnevernet.

Men det er et litt tvilstilfelle; er jenta i puberteten, og gutten på omtrent samme nivå, så er det ikke sikkert mye skjer. Begge er jo under seksuell lavalder.

Likevel ville jeg informert hvertfall foreldrene.

Skrevet

jeg kjenner ikke jenta eller foreldrene. hun ble holdt anonym av den personen som fortalte meg dette. Fikk infoen pga spm om angrepillen.

jenta var visst livredd for at foreldrene skulle få vite noe, men det tror jeg de bør.

Skrevet

Ja du skal kontakte, noe annet er uansvarlighet (som du sikkert allerede har en følelse av...)!

Du sier du fikk INFO, noe jeg tolker som "(tilnærmet) visshet", ikke "høre løse rykter om".

Var det ei jente jeg kjente (litt) ville jeg faktisk selv tatt kontakt med jenta og konfrontert henne med det. Gitt henne klar beskjed om at dette ikke kunne gå upåaktet hen, og gitt henne valget mellom enten selv å ta det opp med foreldrene eller at du tok det opp med foreldrene (og samtidig tilbudt deg å være "jentas hjelp" om hun selv ville ta det opp med foreldrene - da viser du at du respekterer henne og vil henne det beste, til tross for det som har skjedd). Jeg har da forutsatt at du vurderer foreldrene som "normalt oppegående". Er det slik at du vurderer foreldrene i høyeste grad som "mindre ansvarlige", ville jeg tatt det opp med enten rektor ved skolen jenta hørte til eller klassens hovedlærer (rektor om jeg var uviss på hvem jeg skulle velge). Det samme ville jeg gjort i alle tilfeller dersom det var rykter som gikk som du ikke uten videre stole på, men samtidig heller ikke var helt usannsynlige.

Skrevet

I et slikt tilfelle som du angir i innlegg 15:44 ville jeg faktisk bedt den som stilte meg spørsmålet handle som jeg skrev i mitt innlegg 15:50. Og rapportert videre til vedkommendes overordnede om jeg ikke var trygg på at han/hun ville handle på en fornuftig måte.

Skrevet

snakket nå med personen som fortalte meg dette og moren har nå fått vite alt. heldigvis! skal be om "oppdatering" for å høre hvordan foreldrene takler situasjonen. er visst mye kaos i den familien dessverre.

takk for gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...