Gå til innhold

27 uker...mangler alt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..bortsett fra barnevogna. Er 3 måneder igjen til termin.. hvor mange er i den situasjonen?

Mangler liksom alt..! Å i tillegg skal vi flytte før knøttet kommer! Dere som har barn fra før av; blir dette travelt mon tro? Bør vi begynne å stresse med å gå til innkjøp av resten av utstyret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er bare 25, men har bare vogn og litt tøy selv. Eller vognen er best, ikke kommet. Jeg tenker jeg tar det etter sommeren, så blir vel mye gjort på 1 dag, he he ta en sånn skikkelig handlerunde med besteforeldre :)

Skrevet

for å være helt ærlig; det er ikke så mye du trenger!

min huskeliste, ville vært;

*vogn

*bæretøy

*noen få plagg i de minste størrelsene

*bleier og kluter

*bilsete

*brystkrem

resten kan du skaffe etterhvert, faktisk! Og du får sikkert masse gaver også. Du MÅ hverken ha stellebord, sprinkelseng, sauefell, vugge, eller noen av alle de andre tingene som folk innprenter deg med at du trenger.

Jeg regner med at du har noen tepper, håndkler, kluter og sånne ting i hus, og at du i utgangspunktet regner med å amme.

Og de første månedene, sover barnet bedre i en vogn eller i din seng, enn i en svær sprinkelseng likevel. du kan stelle barnet på et håndkle, og de teppene du har hjemme kan brukes for et lite barn også.

Du har tre måneder igjen; du kan rusle rundt det du orker, handle inn litt kos til minsten som du har lyst på. Og så får du garantert mye fra folk, -som hvis du sier at "jeg har i grunn ikke handlet inn noe" får blod på tann og syns det er rasende festlig å handle faktisk nyttige gaver.

Om du kommer på på barsel at det er noe du bare MÅ ha før dere drar derfra, VEL, da kan jo pappaen eller en bestemor eller en venninne sendes ut på shopping? det er bare gøy.

Den første tiden er gjerne sånn at barnet enten sover hele tiden når det ikke spiser, eller så må det bæres rundt fordi det får luft i magen, -så du trenger ikke så mye for den tiden.

stress ned og lykke til!

(hilsen en mamma som titter på vogn og har en sprinkelseng stående i en krok, men ellers ikke har tenkt å ordne noe som helst på lenge enda.. -kanskje noen plagg på salg i ny og ne og sånn:-) jeg koser meg med det!)

Skrevet

takk for fint svar:) Hjelper litt på stresset å høre at man faktisk ikke trenger aaaalt det som står i blader og som folk snakker om er "greie" ting å ha klart en måned før termin.. Tror man bli alt for påvirket av alt dette "kjøp ditt og kjøp datt"-preiket..

Skrevet

foresten..bytta nick;)

Skrevet

jeg føler det på samme måte som deg, HERREGUD JEG HAR JO IKKE NOE, (har også bare 3 mnd igjen) men når jeg tenker litt lengre så har jeg i grunn det meste utenom klær og sengetøy. Men jeg har ikke noe i hus , ut av synet ut av sinn! Men vi har ikke kjøpt NOE tøy, har ikke dyner, madrass men føler liksom likevel at vi har fått ta i de største "dyreste" tingene (bilsete, seng/vogge og barnevogn, stellebord for en jeg kjenner sku gi det vekk)

Men som sagt, jeg ser det ikke her og dermed stresser jeg meg opp litt av og til!

Skal også flytte og enten så får vi leiligheten 1 august eller 1 sep og jeg har termin 28 aug så der håper jeg at familie og venner stiller opp! har startet med pakkinegn så de slipper gjøre alt. Men rekner ikke med at jeg kan hjelpe til så mye, sliter mye med bekkenet så jeg putler på de dagene jeg føler meg OK!

Lykke til!

Skrevet

Termin i september - og har absolutt ingenting. Men, jeg har heller ikke tenkt å stresse med å kjøpe noe ennå. Dette barnet får seks eldre søsken - og alt er gitt bort etter de. Tenkte å begynne å se på vogn og seng etter ferien i midten av august, men da er det også mye annet som skjer; vi har blant annet konfirmasjon for en storesøster 19 dager før terminen... Ja, ja, det ordner seg nok!

Skrevet

Har du noen venninner eller slektninger som har barn? Spør om du kan låne litt gammelt nyfødt-tøy (De har stort sett blitt brukt veldig lite og er like fine!). Vi låner alt av søster.. da blir det litt mindre man må stresse med. Dessuten sier alle at man får veldig mye tøy og leker.

Lykke til!

Skrevet

P.S. Vi har forresten ikke noen leilighet en gang... Det er kanskje ikke så lurt, da. He he. Men håper å få en i boks før jeg kommer FOR tett opp mot termin.. Nå skal jeg på visning.

Skrevet

Er 26 uker, har ikke kjøpt noe. Vi har vært å sett på vogn og bilsete, men ikke kjøpt. Skal kjøpe vogn i Sverige i sommer. Bilsete skal vi enten låne av en nabo ellers må vi kjøpe det også..... i sommer en gang;) Seng har søsteret min stående, så den overtar vi sammen med litt klær og tepper og sånn. Begynner kanskje å kjøpe litt når vi egentlig har oversikt over hva vi får av ting hos henne:)

Jeg har egentlig tenkt ganske enkelt at det eneste vi virkelig trenger før fødselen er bilsetet... og det kan pappaen kjøpe mens vi er på klinikken om noe skulle skje veldig fort:) Fødsel og babyens ankomst er liksom laaaangt frem i tid;)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Da jeg var førstegangs kjøpte jeg kun en body i uke 19 etter å ha fått vite kjønnet. så kjøpte jeg resten i uke 34. Nå er jeg andregangs - og jeg VET at butikkene ikke stenger.. så derfor tar jeg det helt piano. Har ikke vogna i hus engang! Hehe

Skrevet

Hei!

Er helt enig med vintersol: Det verste er å stresse fordi du ikke har kjøpt diten og datten som andre allerede har omtrent etter at de har positiv test.

Har ikke hatt barnevogn til en uke før fødsel, det samme med klær, alt fikk jeg i gave like før fødsel og stellebord trenger du ikke nødvendigvis som sagt tidligere. Og særlig dersom du skal flytte før fødselen så ville jeg i hvert fall ha prioritert innkjøp etter det da.

Lykke til

Skrevet

Jeg har kun kjøpt barnevogn..og det pga vi fant en billig på finn.no. Ellers stresser jeg ikke i det hele tatt med det. Har termin 6.sept så det er jo flere måneder igjen enda. Ting tar jo litt plass i en leilighet også, så jeg vil ikke kjøpe og stue bort alt i en krok..tar det heller når det nærmer seg, og når vi har fått feriepenger, skattepenger osv. Da tenker jeg at vi må kjøpe bilstol og stellebord. Klær skal jeg ikke kjøpe mye av, regner med vi får masse av fam. og venner. Seng vet jeg at jeg skal kjøpe på ikea, så den stresser jeg heller ikke med. Nei, vi rekker nok det meste uansett om vi venter til siste måneden! :) Men det kribler litt etter å kjøpe ting da...det må jeg innrømme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...