Gå til innhold

barnevogn?


Nordland&hikketrollet=)

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noe spes type vogn?

Har liten erfaring med sånne ting,

er ute etter en bra kombivogn.

Bor i NordNorge, med mye snø vinterstid,

så må vell ha noe med litt store hjul og

som man lett kommer seg fram med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes mange type vogner som er bra..men det jeg har hørt ang vogner som vi har sett etter er:

 

- viktig med bra fjering

 

- viktig med lufthjul og om man velger svinghjul,så er det viktig at kan låse dem fast....kan iallefall være greit i masse snøvær

 

- viktig å tenke på hvordan man bor....er det ulent terreng,masse asfalt,er dere mye ute i skog og mark,er dere mye ute å reiser med offentlig transport...busser,tog osv....da skal jo vognen være lett og grei å ha med seg.

Er dere ute mye med bil,hva slags type bil har dere...den skal være ok å ha inn og ut av bil mye hvis dere er det.

 

Det kommer veldig ann på....noen liker veldig godt BRIO vognene...vi personlig syns den ble litt liten...da vi så i forhold til en venninne.

 

Noen liker Emmaljunga som vi har tenkt til å kjøpe oss da.Vi syns den har stor og romslig bag og den passer best for oss og hvordan vi bor osv.

 

Noen liker simovognene.....

 

Åhhh....det er sååå mange vogner,min mann sa...detter her er jo som å velge bil det.....100 forskjellige vogner.

Tror dere bare bør gå i butikker og lese masse om de forskjellige vognene på nettsidene dems og finne ut av hva som er best for hva dere trenger vogn til....hva slags type vogn dere liker.

 

Det er sååå mange forskjellige og alle liker forskjellig...noen går etter design fordi de syns den og den vognen var kul og hadde finne farger.

Noen velger en vogn etter....den vognen er fin å jogge med,for det gjør den personen mye..

 

Sorry,tror bare dere må lete..vi var også helt blanke da vi startet med vognvalg....men vi begynnte på nettet for å se på de forskjellige vognene og hva vi likte og gikk ut ifra det og hva vi mest trengte vogn til i forhold til hvordan vi bor og om vi bruker mye bil osv

 

Selv om jeg sier vi velger Emmaljunga Duo Mondial,så finnes det Emmaljunga Duokombi...bare kombi.Det er så mange innenfor akkurat det merket også og selv om den passer oss så er det ikke sikkert den passer dere.

Dette var ikke veldig mye til hjelp,men håper det hjalp deg litt mer på veg..:-) Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret:)

Hjelper mye, som sagt er jeg helt blank når det komme til dette:)

Har sett en del på EasyWalker SKY, men tror jeg må se

meg litt mere rundt først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det lønner seg å titte litt rundt.

 

Vi også så i utganspunktet på en annen men valgte Emmaljunga tilslutt.Se litt på sidene her også...les litt hvordan folk er fornøyd med de forskjellige vognene.Jeg ville også gått inn å tillegg sett på om den vognene dere ser på er med på en eller annen test og sjekket om de består de testene som finnes rundt omkring.Bare å google barnevogntester eller noe.

 

Da vi var i butikkene rundt omkring.....fikk vi teste de....trille de rundt....sjekke om de gikk inn i bilen vår.....det var bare å prøve å legge de sammen og alt.De var veldig greie å ha med å gjøre i butikkene sånn sett.Å jeg vet at noen av vognene finnes det tilbud på nå på noen butikker,tror det var på Simo på babyshopen eller noe.Men er ikke helt sikker.

 

Lykke til,håper dere vil finne noe da..:-)Ha en fortsatt strålende pinse,som snart er over..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nei, det er ikke lett dette med vogner.

Det er så utrolig mye å velge på.

Og det finnes veldig mange gode vogner på markedet.

Jeg ble tipset om flere forskjellige typer som bekjente var fornøyde med..

 

Men endte opp med Emmaljunga City Cross Duo og jeg bare elsker den!!!

Selvom vi enda ikke har begynt å bruke den er jeg strålende fornøyd.

Den ble nylig best i test!

Den er veldig lett å trille og veier ingenting. 4 store, gode, punkteringsfrie dekk som er stødige og gode på vinterføre også.

Bagen er romslig til lammeskinn og boblepose osv siden vi kommer til å bruke den på vinteren.

Sportsdelen (sittedelen) som vi bytter til når bebis er ca 6 mnd kan brukes begge veier. Den kan legges ned i full liggestilling og kan brukes til barnet er ca 3 år.

Mange flere gode fordeler med denne vognen!!!!!!!!!

Du kan se den på www.emmaljunga.se

 

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i bodø, valgte selv å kjøpe emmaljunga edge duo vogna:) er veldig fornøyd med den, synes den passer mer for vær og vind her i nord enn mange av "byvognene" som selges i alle mulige varianter...syns den virker mer solid, og grei å komme seg fram med selv på vinterføre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt oss simo kombi vogn og er super fornøyde!

Stor og god bag som har plass til skinnpose, god fjæring og lufthjul!

Liker designet på den også!Også er den stødig med 4 hjul.

 

Simo er jo for nordiske forhold og den er både vind og vanntett!

En vogn som vokser med barnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått to barn i Finnmark, og gikk også for simo kombi. Superfornøyd med den. Kjøpte heller en Quinny trehjuling som sportsvogn etterhvert. Disse trehjulingene er helt håpløse, altfor små bager. Og det går ikke når en bor i kalde nord. Hadde forresten besøk på jobb i går av ei med en på tre mnd. Og han var allerede på vei ut av bagen. Ikke plass til noen pose der nei. Det var en tfk.

Simo-vogna er like fin etter å ha blitt brukt av tre stk, og er nå klar for fjerdemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var barnevogna i hus og det ble en EasyWalker SKY,

Virker veldig bra, stor plass i bag, store kraftige hjul (3 hjuls),

lett å legge sammen, tar ikke stor plass.

Så vi får se når lille knøttet kommer om hun blir fornøyd=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! kan være lurt å velge ei vogn som er romslig inni, ikke for smal (mange nye vogner er det...) så har du plass til en god skinnpose nedi vogna. Vi har også "kuldeerfaring" fra østerdalen, så jeg syns ihvertfall det viktigste er at det er lunt og varmt, en ekte saueskinnspose nedi, så er det igrunn samme hvordan vogna er.... men anbefaler også vogn med metallkurv (handlekurv) under, ikke disse hengetøyposene som finnes. de tåler så lite... Greit å ha mulighet til å handle noen liter melk når en er ute å går tur, uten at det er problemer å få plassert varene på vogna..! jeg for min del liker ikke lufthjul, har erfart å punktere, og det er ikke kjekt... min eldste datter er 11år, så vi har hatt ei brio-vogn, 98-modell. kjempegod vogn!!! holder en knapp på de gamle vognene jeg. de tåler en støyt. dersom dukjøper brukt vogn, har du jo også råd til å prøve deg litt fram og finne ut hva du foretrekker. nye vogner koster jo gård og grunn.... lykke til med vognvalg!! denne gang har vi valgt på nytt ei briovogn, funnet på finn, 99mod. brei og god, uten lufthjul og med metallkurv..... detta blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...