harlekinia Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Ser flere hær inne snakker om lang vei eller kort vei til sykehuset, men hva regner dere som lang vei og hva regnes som kort vei? Er litt nyskjerrig
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Jeg har i alle fall kort vei, bor 10 min gangavstand fra sykehuset (i oppoverbakker vel og merke!). Ville vel tenkt at det var langt til sykehuset om det var mer enn en time hver vei med bil?
harlekinia Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2009 Nå blir jeg litt sjalu Har nesten 3timer kjøring til sykehuset og syns det er laaangt... Men ser det er noen som mener 45min er langt så derfor syns jeg det er litt int å se hva de forskjellige mener. Kan jo forstå at de som har opplevd styrtfødsler syns det er langt men ellers så tar jo de fleste fødslene ganske mange timer. Selv har vi reist tidlig til sykehuset noen timer etter at riene startet rett og slett for å unngå å sitte flere timer i bil på veier av veeeeeeldig varierende kvalitet med sterke rier.
pia*fødeklar* Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 har egentlig veldig kort vei til sykehuset, max 10 min å kjøre...men siden det blir sommerstenging her så får jeg nesten 2 timer og ferge til sykehuset om han ikke kommer før termin
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 10-15 min å kjøre... ;-) Kommer ann på trafikk og lyskryssene! hehe I rushen kan vi nok "risikere" opptil 30-45 min...
las chicas Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 er glad jeg bare har maks 8 min med bil. å da følger jeg fartsgrensa.. bodde før 4 min å gå, men flyttet for 1 mnd siden. syns jeg har lang vei nå...
Kjærlighet <3 Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Vi har 20-25 minutter til sykehuset med bil, syns ikke det kvalifiserer til langt, men når det begynner å bli trekvarter-time en vei, syns jeg det er langt..
meg & to små vampyrer Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Vi har 10 minutters rolig gange til sykehuset. Det er ganske kort. En time og mer er jo langt for meg...
Tweak Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Har vel en 20-25 min til sykehuset med normal fart, og regner det ikke som lang reisevei men ikke sånn veldig kort heller. Er verre med de som er avhengig av ferge for eksempel for å komme seg til sykehuset! Og det er en del av de på vestlandet og på mange av øyene langs norskekysten.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Har 2 1/2 times kjøring på sommerføre til sykehuset! Har derfor hatt sykebilfødsel med nr.3 og blitt innlagt pga.moden livmorhals på nr.4 og skal nøye oppfølges med nr. 5, fordi dei 2 siste fødslene har vært styrtfødsler!
respektatauten Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 vi har alt fra en og en halv time til 2og en halv, alt etter hvor lang fergekøen er.. og om natta går den ikke mer enn annen hver time.. kan fort bli lenge om man har max uflax og bommer om natta... men regner med en får ambulanse herifra om natta uansett:)
ifie Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Det tar kanskje fem min fra vi setter oss i bilen til vi er fremme. Det er helt klart kort vei. Jeg vet ikke helt hvor lagt det må være før jeg syns det er langt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå