Gå til innhold

10 mnd. og solkrem, er det helt forbudt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at de ikke anbefaler solkrem på de under året, men er det sååååå farlig ?

Skal ut på sjøen i dag og har ikke uv-drakt. Litt solkrem kan vel ikke skade ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde smurt!

Skrevet

jeg bruker solkrem på ansikt og hender selv om de er under året. Spesielt når man skal på sjøen så er faren for å bli solbrent sterk. Selv om de er i skyggen så kan man bli brent i slike forhold, de vet de fleste som har vært på sjøen litt. Så jeg dekker til kroppen med lette bomullsklær og skyggelue og tar på solkrem der jeg ikke få dekt med klær. Er jo ikke så ofte man gjør det.

Skrevet

Jepp. Står i barneloven, § 4 :)

Neida. Dette må man vurdere selv, etter hvor mye man er i solen. Ha tynne klær på mesteparten av kroppen og smør det som tidvis blir utsatt for direkte sollys.

I ditt tilfelle ville jeg smurt hender, ansikt, hals og ører, samt armer dersom barnet går i kortarmet.

Skrevet

Jeg visste faktisk ikke at solkrem ikke er anbefalt til de under året!

Fikk til og med hjelp på apoteket til å finne riktig solkrem til mini i fjor sommer da han bare var 8 måneder... De spurte jo til og med hvor gammel han var...

Jaja, han ble iallefall ikke solbrent, og det ser heller ikke ut til at han har fått varige mén....ennå =o) Han hadde jo stort sett på seg lette klær og uv-skyggelue...

Til og med HS sa at det var viktig å smøre med solkrem selv om de små ikke var så mye i sola...

Er det noe i solkremen som ikke er bra da, eller?

Skrevet

Jeg brukte solkrem på guttungen da han var 2 mndog vi var på Kreta... Han lå jo å svetta med tynne klær og følte meg tryggest om han hadde et lag solkrem på kroppen... Bedre det enn å bli solbrent! De farlige UV strålene når deg også i skyggen...

Skrevet

snuppa her er 5 mnd, smøres akkurat som storebror. Umulig å kun være i skyggen med ho hele tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...