Gå til innhold

Sakkyndig rapport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er fosterforeldre til en to år gammel gutt og har vært det i litt over et år. Foreldrene har nå anket fylkesnemndas vedtak om at han skal fortsette å være hos oss og de sakkyndige har skrevet en rapport om at det beste for ham vil være å fortsatt være her. Er det noen som har noen erfaringer - jeg er helt fersk på dette, har ikke barn fra før heller.

Er det noen som har opplevd at tingretten ikke følger det de sakkyndige mener? Barnevernet sier at retten stort sett gjør det. Og er det noen som har erfaring med å vitne i retten? Det må jeg gjøre og jeg gruer meg så forferdelig :(

Håper noen svarer!

Hilsen Anne Grete

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg kan se, skal det mye til før tingretten ikke følger den sakkyndige rapporten. Det skal legges til grunn hva som er best for barnet. Nå må jeg si at jeg ikke er fosterforelder, men har barn som bor i fosterhjem. BV følger det som er best for ungene, og i vårt tilfelle er det best for barna å få være der de er. vi har heller ikke tenkt tanken på å kreve tilbakeføring da..

I vår nemndsak måtte jeg vitne, det ER kjempeskummelt, men jeg tror nok du vil klare dette helt fint:) Du vet hva gutten trenger, og du virker til å være innstilt på å kjempe for at han skal få være hos dere. Svar ærlig, og konkret på spørsmålene, husk, dere har hatt han ett år nå, og det er lang tid. Dette går bra:) Lykke til:)

håper det er greit at jeg svarte her...

Skrevet

Det er selvfølgelig helt greit at du svarer her! Tusen, tusen takk for innspill og lykkeønskninger!

Håper på mange flere svar:)

Hilsen Anne Grete

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...