Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Forbanna på samboeren min.... kommer sikkert til å angre på at jeg skriver dette, men jeg bare MÅ få det ut. Gjorde det slutt med samboeren i fjor for jeg så ingen fremtid med oss ettersom han røyka hasj, og gikk bak ryggen på meg, og løy hvis jeg spurte ham...selv om jeg visste at han hadde gjort det. Sa at jeg ikke ønska barn med ham fordi jeg orka ikke alle løgnene, og jeg synes ikke at noen foreldre skal røyke hasj.... Han lovde bot og bedring og slutta leeenge... Jeg skal nå snart ha barn og har tatt ham i å lyge om hasjrøyking gang på gang de sist mnd! Gikk fra ham for noen helger siden, og sa at nå var det nok! Jeg så at han putta noe i lomma si og spurte hva i H..... det var?? Han ble helt stressa og løp fra meg. Jeg ga meg ikke og pressa handa nedi lomma hans og dro opp, ja nettopp, hasj! Ble så forbanna at jeg stakk den dagen...var bort i 3 dager og han sa at han hadde vært dum, unnskyld blablablaaaaa!! Regna med at han nå forstod alvoret... Vi skal ha barn o 3 uker.... Det gikk litt over en uke før han stakk og røykte igjen.... Han innrømte at han hadde "smakt" på en joint, men jeg bryr meg vel aldeles ikke om han "smaker" eller røyker liksom.. Røyking er røyking! Tilliten er helt borte etter at jeg har blitt løyet til så sinnsykt ofte, at jeg går å sjekker bukselomma hhans som ligger på soverommer...finner hasj igjen... Griner hele dagen og er skikkelig lei meg.. Hvordan kan han gjøre dette mot meg???? Ikke nok med at han lovde at nå var det slutt, men jeg er i tillegg høygravid og ekstra sårbar.... Kunne jo bare holdt seg borte vel?? Han var ute igjen i går... Er sur fordi jeg innerst inne vet hva han driver med.... han kom hjem kl 9 og sovna på sofaen... Det stakk en liten faen i meg....Jeg tok bilnøklene og gikk ut i bilen for å sjekke den......Og hva fant jeg?? godt gjemt i ei bittelita eksa.... en svær klump med hasj!! aaaaaaaaarrrrgggg!! Blir så forbanna!!!!!! Er virkelig hasjen viktigere enn et liv med meg og barna?? Har spurt ham flere ganger og bedt ham velge.... Han har sagt i sinne at han ikke VIL slutte, men at han MÅ jo visst han skal holde på oss... På torsdag sa han at selvfølgelig va vi viktigst og at han nå hadde skjønt at han måttte slutte. Ville ikke miste oss..... hvorfor holder han seg bare ikke borte??? er så lei av å gråte over dette.... Må bare stenge følelsene av hvis jeg skal "overleve"... er helt knust...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Det virker som om han egentlig ikke VIL slutte. Hadde han virkelig villet slutte, så hadde han søkt hjelp for lenge siden. Er det ingen han kan ta kontakt med som kan hjelpe han? Du skal iallefall ikke være nødt å tenke på det nå, du har fødsel som nærmer seg med stormskritt! Og det er det du skal fokusere på! Ellers må du bare bestemme deg for om du fortsatt vil være sammen med han, eller gå fra han om du ikke tror han kommer til å forandre seg.. Ønsker deg iallefall lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Jeg kan bare si det rett ut, hvor vont dette er... Han er avhengig! Han trenger det! Og han har ikke noen intensjoner til å slute heller! Han har meldt seg ut. Og hva skal du så gjøre? Det som er det retteste for deg og barnet ditt.Følg hjertet. Det er du som har valget! Det ser ut som atkjæresten din har tatt et valg. Klem
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 kan ikke la meg knekke av dette....har en gutt på 4 som jeg må holde meg sterk for....kjemper mot tårene nå.... Ikke så lett når man er høygravid nei.... synes han er så egoistisk...
Tommage♀♂ Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Men hvorfor skal han sutte pga deg og barna? Han vet jo at du ikke gjør alvor av truslene, du kommer jo tilbake gang på gang...! Dropp driten
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Ikke så lett å "droppe dritten"... det som kommer til å skje hvis jeg kaster ham ut, er at han flytter inn til dise "vennene" og ikke har noen plass til å ta seg av gutten vår.... Jeg blir sittende alene med magen og en gutt som ikke får se pappaen sin... Og hvis vi vil prøve å finne ut av ting så er veien så lang å gå derfra.... Er vanskelig...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Har hatt samme problem med min eks. Da vi gikk fra hverandre sa jeg klart ifra at barnevernet er bare en tlf samtale unna, og jeg nøler ikke et sekund på å ringe om jeg mistenker noe dop-bruk som helst! Har også sagt ifra at jeg kommer til å kreve dop-test akkurat når jeg føler for det, og om han nekter så ringer jeg bv, for da må jeg bare anta at han bruker. Og så enkelt er det bare. Barna kommer først, samme faen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Har sagt akkurat det samme til ham! Han kan bare glemme å få ha noen av barna hvis jeg mistenker at han bruker, og jeg pleier alltid å ha rett. Kjenner ham bedre enn han kjenner seg selv... Det passet veldig bra at de tok opp på nyheten i forrige uke, at de vill ta barna fra foreldre som røyker hasj. Han har lest det selv, så han vet at han ikke har noe å stille opp med..... Har bare så vondt av guttungen...
trillemamma Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Gå fra mannen, han er ikke noe bra hverken for deg eller ungene. Også gjør du det samme som jeg har gjort med eksen min i alle år. Nekter han å ha ungene hjemme hos seg selv. Samvær skal foregå i barnets hjem, hos familiemedlemer eller ute på aktiviteter. Lykke til, du klarer fint livet som alenemor.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er helt i mot narkotika og ville nok anmeldt han. Ungene har ikke godt å bo under samme tak som han. Du burde tenke mer på de enn han og deg selv. har du ikke sett trådene om hvem man vil velge mellom mannen eller ungene? Alle der sier de vil velge ungene men du er da ikke en av de. Han kommer ikke til å slutte uansett for din del. Og det hjelper ikke å true med å flytte fra han. Du må bestemme deg for det er slutt og ikke gi han fler sjanser selv ikke om han en gang i fremtiden slutter.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Herregud det er hasj.Hverket kokain eller andre stoffer. Eller alkohol for den saks skyld. Om du er Villig til å kaste bort noe pga han røyker så syns jeg du fortjener å være alene. Lag heller regler på når han evt kan ta seg en blås. Regner med at han faktisk gjorde dette før dere ble sammen
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 Anonym 12.31 Du vet at det er ulovlig og straffbart i Norge å ha og røyke hasj? Det er ett narkotisk stoff.
trillemamma Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Det er en grunn til at hasj er ulovlig i de fleste land. Det er ikke bra. Google litt på hasj du, f.eks. Antidoping Norge.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Skjønner ikke at det finnes personer som sier at hasj IKKE er avhengighetskapende. For det virker som om din samboer er avhenig av hasj, og når man er avhengig av noe er det veldig vanskelig å slutte. Det vet jeg alt om, sluttet å røyke (vanlige sigaretter) og drikke alkohol og det var ekstremt vanskelig så jeg kan tenke meg at det hvertfall må være vanskelig å slutte å røyke hasj. Og personer som sier hasj er ufarlig er uvitende mennesker og de fleste som sier det er personer som røyker selv. Snakk med mennesker som endelig har klart å slutte med å røyke hasj, de har endelig innsett at hasjen var farlig og skadelig. Dere vet at hasjen idag er ofte blandet med andre narkotikske stoffer for å forsterke rusfølelsen. Så den hasjen som florerer idag er enda farligere enn ''vanlig ren'' hasj. Tror ikke din samboer kommer til å klare å slutte før han selv vil det. Så du må nesten bare finne ut om du vil bli å godta det på en måte, eller tenke på deg selv og barna å komme deg unna.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #15 Skrevet 31. mai 2009 Inngå en avtale med han i samarbeid med legen hans, og gjør avtale om kontroll av urinen jevnlig. Sett hardt mot hardt!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #16 Skrevet 31. mai 2009 12:31: blir skikkelig provosert av deg! Er jo strengt talt ikke JEG som kaster bort noe pga røykinga, er vel mer HAN som kaster bort et godt familieliv fordi han synes det er sååå viktig??? Hva hjelper det å lage "regler" om han ikke overholder disse likevel?? han lyver jo konstant. Det er en grusom følelse å bli løyet til... tror du ikke jeg har prøvd å inngå komprimiss med ham før??
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. juni 2009 #18 Skrevet 1. juni 2009 Til deg som spør om hva som e så big deal med hasj, e jo like ufarlig som alkohol og alt det andre. Vet du, jeg hadde heller ikke akseptert at min mann drakk seg dritings når vi hadde ungene, eller var på rølpefest flere ganger i uka mens jeg var gravid. Ei heller hadde jeg akseptert om han røyka rett i ansiktet på barna for eksempel. Hasj er narkotika, dvs. et stoff som forandrer et menneskes oppfatning av virkeligheten, dvs. misoppfatning av de virkelige hendelser, hallusinasjoner osv. Vil du virkelig at en mann som plutselig kan begynne å hallusinere eller få vrangforestillinger, vil være sammen med en liten baby og en gutt på 4? Huff sier jeg bare Til HI: kvitt deg med han så fort som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå