Katsi Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Vi feiret 11 års bryllupsdag igår og skulle kose oss ute igår så min mor var barnevakt. Hadde satt fram alt så hun skulle slippe å styre med måleskjeer. Et beger mmepulver til grøten og et beger til flaska. Satte igjen posen med nan sånn for sikkerhets skyld selv om hun ikke pleier å våkne før 2 for mat. Da vi hentet var posen med mmepulver tom... Hun hadde forvekslet den med grøtpulver og kunne ikke skjønne hvorfor grøten ikke ble tykk! Var vel igjen nok til en 4-5 flasker så det ble ganske mye pulver oppi. Hun hadde tatt grøtpulver oppi da hun skjønte det var feil pose og gitt henne grøten... Hun som er så hard i magen fra før! Og nå har jeg ikke mer nan til hverken flaske eller grøt idag og imorgen. Skjønner ikke hva hun tenkte på jeg. Er det farlig å få så mye mme pulver på en gang? Hun får lactulose fra før av fordi hun er så hard i magen men har likevel ikke hatt avføring siden torsdag og da var det en hard klump bare. Får kjøre på med lactulose og sviskemos/saft idag.
husmus &2 Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 oi oi oi. Jeg tror ikke det er bra at de får så mye mme pulver, men gjort er gjort osv. Siden hun er hard i magen fra før av ville jeg nok ha kjørt på grundig med ekstra sviskemos og det som var. Stakkars dere begge. At hun ikke kunne skjønne bedre? Skulle jo ikke tro det var så vanskelig. Jeg frykter at min fryktelige upraktiske far lett kunne ha gjort samme bommerten. Han får ikke en gang opp beltet på sittestolen, så slå den. Altfor mange vekttall sier jeg.
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Uffda... Det er vell neppe helt heldig å få så mye pulver på en gang. Særlig ikke hvis hun er hard i magen fra før. Du får bare gi masse sviskemos! De selger ikke NAN på en kiosk eller bensinstasjon? Så får du lagd grøt idag. Det går nok sikkert bra Stakker moren din, hun har sikkert drårlig samvittighet. Å hun gjør nok neppe samme feilen en gang til!
blå+? Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Tror jeg ville ha sørga for å fått i henne ekstra med væske i dag. For mye pulver kan vel gjøre en dehydrert, men det var jo bare en engangs feil. Tror nok det vil gå bra:)
Nagilimia Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Huff, kjenner følelsen!!!! men det kommer til å gå bra!! Her var en vekt vi kjøpte feil.... og vi ga gutten vår feil i 3 dager. Han også var hard i magen fra før Det ordnet seg! Med masse sviskemos (og malt i den tynne melka han fikk) dagen etter. Han har egentlig aldri vært så fornøyd, hihi. Malt var vist saker. Vi tok tempen to ganger om dagen. Det gjør jo ofte at dem bæsjer. Jeg tror verken dere eller din mor ikke har det særlig godt nå. Viktig å forklare henne hvor alvorlig det er, men samtidig så vil hun nok ALDRI gjøre samme feilen igjen
Katsi Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2009 Takk for svar folkens;) Ja en skulle ikke tro dette var så vanskelig nei. Tror faktisk ikke hun har lært heller, hun tok det liksom ikke innover seg. Etter 5 barn selv og dette som er 5 barnebarn tror hun sikkert hun kan alt selv om de andre ikke har fått mme. Hun skal være barnevakt igjen om 3 uker så da får jeg heller sette fram flere beger og gjemme posen;) Hun bæsjet forøvrig noen harde grønne klumper etter et par timers våkentid i natt. Hadde ikke så mye til overs for min mor da nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå