Mage Mi Sa Jo Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 heisann ser ut til at mellomste kan ha fått vannkopper. minste er kunn 7 uker gammel. når jeg finner noe om vannkopper på nett står det bare om barn fra 3 mnd og oppover. er det noe spes jeg bør tenke på om lille skulle få dette.
Fire småtroll Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Akkurat samme skjedde her, jenta mi var 7 uker da storebror fikk vannkopper, og da hun var 9 uker var også hun full av prikker (selv om jeg fullammet og er immun selv).. Jeg ringte helstasjonen og spurte, der sa de at det ikke var farlig med selve vannkoppene, men det kunne bli plagsomt for den lille. Om hun ble veldig plaget kunne jeg ringe lege og få resept på noe kløstillende. Det jeg skulle være oppmerksom på var ettersykdommer, det var visst mer utsatt for det når de var små. Så når vannkoppene hadde gått sin gang, skulle jeg være veldig oppmerksom om hun ble syk på nytt, fikk feber f.eks. Da skulle jeg ringe legen med en gang, for det finnes noen skumle ettersykdommer, hjernehinnebetennelse f.eks. Men her gikk det veldig greit, hun fikk masse prikker, i ansiktet, på magen, i hele bleieområdet osv, men jeg penslet med hvitvask og hun taklet det kjempefint. Var urolig og grinete en natt bare..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå