Gå til innhold

flaskevarmer for bil og oppmålingsbeger med rominndeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor får man kjøpt dette?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det melkepulverdispenser du tenker på?

Avent sin selger de på Rimi. Jeg er mer fornøyd med den fra tupperware. :)

Flaskevarmer for bil får du kjøpt f.eks her:

http://www.lilletrille.no/shop.asp?p=54859353

eller her:

http://barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&products_id=706

og her er enda en som ikke går på strøm:

http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=11_80&products_id=5226&osCsid=0d5acf168ad9df115c34c223f73b3d3b

Det kan komme mellomrom i linken, de må du fjerne for å få den til å fungere.

Men husk at melken ikke skal holdes varm over lang tid, men regner med at siden du spør etter melkepulverdispenser så er det kun vannet du skal varme i bilen :)

(Forresten så er det velig enkelt (å mye raskere!) å blande varmt+kaldt kokt vann til perfekt temp. Det kan man gjøre overalt uten hjelpemidler som flaskevarmer)

Skrevet

takk for svar:)

trenger sånn til bil fordi jeg pumper og gir mm på flaske:) men tenker begynne på mme etterhvert og prøve å kombinere mm og mme:)og da er det kjekt med en slik dispenser;)

tenkte prøve meg frem etterhvert med å finne ut hvor mye kaldt og hvor mye varmt jeg trenger for å få rett temperatur til å blande ut pulveret i (70grader) og drikketemperatur:)

Skrevet

Ok, ja da må du jo ha noe å varme den i :)

Den dispenseren fra tupperware er mye bedre syns jeg! Den fra avent har jeg opplevd at "lekker" pulver mellom kammrene, å det er jo ikke helt heldig... Dessuten mye enklere å få ut alt pulveret av den fre tupperware.

Du finner veldig raskt ut hvilket blandingsforhold du må ha.

Jeg blander i 40 grader (bruker nan) pga at Nestlè anbefaler det for å beholde alle næringsstoffene i melka. Men det er jo en annen debatt :)

Bare husk at hvis du blander i 70 grader og deretter tilsetter enda mer vann på du plusse på litt siden pulveret gjør at det blir mer.

Hvis du skjønner, hehe :)

Det står bakpå pakken hvor mange ml ferdig mme det blir.

Lykke til!

Skrevet

hvor får man kjøpt sånn tupperware dispenser da?:)

er nan jeg ahr kjøpt også!:)

jeg er veldig nervøs og redd for å begi meg ut på mme markedet, så om du har tid og lyst til å dele noen erfaringer med hvor mye blandingsforhold du ahr hatt og hvordan du har løst utfordinger i hverdagen og på tur med mme mned meg, hadde jeg blitt veldig glad for det!:)

Skrevet

Heisann!

Ville bare slenge på at det funker fin fint å bare ha med en liten termos med kokende vann og en beholder for å lage vannbad. Går ofte sjappere enn enkelte av disse flaskevarmerene.... Og heller du vannet raskt tilbake på termosen etter å ha varmet en flaske så holder det til å varme opp en flaske til (men denne tar det lenger tid å varme opp da, pga kaldere vann....). Skal man på langtur tar man selvfølgelig en stor termos.

Jeg har vært på bilferie, da kjøpte jeg en elektrisk kjølebag til ha i bilen for å kjøle ned og holde melken jeg pumpet kald. Ligger foresten en tråd på ammedebatten om tips og triks for morsmelk på flaske :-)

Skrevet

Hei, hei Vårbarn

Vi har litt like historier du og jeg. Har sendt deg en pm:)

Skrevet

Jeg kjøpte den dispenseren på et tupperware-party.

Skjønner du er nervøs, i begynnelsen virker det fryktelig vanskelig!!

Jeg blander i 40 grader jeg da, for tiden lager jeg 200 ml. (altså 180ml vann, blir 200 etter pulveret er i)

Har 100ml kjøleskapkaldt vann og 80 ml varmt vann. Jeg fyller kokt avkjølt vann rett på tåteflaskene hver morgen så slipper jeg å gjøre det for hver gang. (Kokt vann kan oppbevares 24 timer i kjøleskap)

Hvis du skal bruke varmt+kaldt vann-metoden vil jeg anbefale deg å investere i en god termos! Jeg har en fra sarek, den var dyr men er verdt pengene. Jeg fyller i kokende vann på morgene og det holder hele dagen. Fyller i nytt vann før jeg legger meg, så har jeg til frokosten :)

Jeg har kjøpt urinprøvegalss på apoteket som jeg måler opp pulver i når jeg er hjemme. Har vell ca 15 glass, så det holder for noen dager. Veldig greit å slippe å styre med måleskjeen hver gang jeg lager flaske :) Det eneste man må passe på er jo at pulveret blir brukt innen 14 dager etter posen er åpnet.

Nestlè er veldig flink å svare på spørsmål. Både på mail og telefon, så hvis du har spørsmål om NAN eller flaskemating generellt er det go hjelp å hente der!

Skrevet

Først og fremst; TUSEN TAKK FOR SVAR! Ble rett og slett overveldet over å se disse flote svarene her! tusen takk for at dere tok dere tiden til det!!!

Sånn det er hjemme/på besøk hos venner/familie nå fungerer det veldig fint. All melk jeg pumper går rett på flaske slik at jeg til enhver tid har fem flasker stående klare i kjøleskapet med riktig mengde. å har jeg med meg et litermål i stellbaggen, å når jeg kommer på besøk varmes det bare opp vann og jeg heller det i litermålet og varmer opp melken i vannabdet. Er dette jeg tenker gjøre på kafeer å sånn også, men er bare redd for "jomfruturen" ut blant folk alene. Redd for at folk skal se og irritere seg over at mini gråter og surer fordi melken tar så lang tid Redd for dømmende blikk fra eldre mennesker. MEN målet er at i løpet av to uker skal jeg ha gjort det!!:)

Kjøpte en termos til oppbevaring av vann i, men der er jo vanet pisslunka etter bare en time. Så vi gjerne ha tips til hvor jeg får kjøpt en GOD termos, gjerne denne SAKRE (?) eller hva den het som ble nevnt over her:)

Når det kommer til dette med mme tenker jeg at jeg skal begynne litt smått med å la mini få smake dette denne uka og neste. Har nemlig noen selskaper og to bryllup vi skal i i sommer, og har da lyst til å ha barnevakt og kunne kose meg med litt vin da. Da er det greit at mini kan drikke mme siden jeg ikke får opp melkeproduksjonen (arrg) og dermed sliter med å fåfryst ned mer melk (fått fryst noe, men ikke mye:s). Likte denne nevnte metoden som stod ovenfor her med å fylle kaldt vann klart i flaskene om morgnen og så supplere med varmt vann og dermed fylle i puler. Det er jo perfekt å fylle kaldt vann klart i flaske og ha kun ha med varmt vann og pulver når man skal på tur også!:) men igjen, litt avhengig av god termos!:) Hehe! Tips til butikk med god termos mottas med stor tak:) I tillegg er jo dette en enkel metode å lære besteforeldre når de skal passe også! Genialt!

En annen grunn til at jeg vil lære mme godt, er fordi jeg tviler på at jeg orker å fullpumpe i seks månder... gjort det i to månder nå, og merker at det er tngvindt og hele tiden tenke at nei nå må jeg pumpe. kjedelig når man er på eller har besøk og må bli borte i tjue min til en halvtime for å gjøre det liksom.. men har en god en med batterier, men dog:( så imponert ver kollegaen min som gjorde det i et helt år! fullpumpet!

tipset med uringlass med dosering sier jeg også stor takk til!!

En ting er at dere tok dere tid for å dele tips og råd, men noe av det beste jeg fikk ut av dette var at jeg nå sitter med en følelse av at dette skal jeg klare - er ikke så vankelig dette da! sitter faktisk å tenker at mmm, tror kanskje jeg skal reise på kjøpe senter imoren også! men fortsatt bare tenker;)hehe!

Tusen takk for svar fanastiske jenter! og husk at jeg gjerne tar imot tips om gode termoser og hvor de kjøpes;)

Klem fra ei som idag får en god dag taket ære nettopp DEG!:)

Skrevet

Jeg har også fått MYE hjelp her inne! :)

Så jeg bestemte meg for å ta meg tid til å svare når jeg kan hjelpe andre. Jeg vet jo hvor skummelt dette er i begynnelsen.

Jeg kjøpte termosen min (sarek) på xxl.

Men jeg tror ikke de har den enda... Finner ihvertfall ikke på nettbutikken demmes. Jeg gikk inn på tv2 hjelper deg sine sider og søkte på termos. De har testet mange termoser så jeg kjøpte den som var av de beste.

Jeg syns også det var fryktelig skummelt å "flaske offentlig" de første gangene. Følte liksom at alle stirret på meg (noe de neppe gjorde pga flasken, men heller pga at jeg holdt verdens vakreste baby :)

Masse lykke til! Det går nok sikkert kjempefint :)

Vær stolt av at du har pumpet deg så lengre, å fortsett å vær stolt når du går over til mme! Så lenge snuppa di er fornøyd og blir mett er det viktigst :)

Husk: det BLIR enkelt! Nå syns jeg det er null stress med flasker.

Har du microsterilisator forresten? Det syns jeg er såååå mye enklere enn å koke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...