Gå til innhold

Hvorfor tror gravide de ikke kan spise reker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke måte på hvor mye rart man skal høre... Og ikke minst at noen lurer på om de kan spise kremost og tubeost!!?? MYKost er det jenter... Det er det man skal unngå. Brie og Camembert laget av upastaurisert melk.. Og så har jeg hørt at gravide ikke skal spise sitrus.. Da lo jeg faktisk så jeg nesten tissa på meg, hvor får de det fra? Og jordbær selvsagt... Greit å være usikker, men hallo.

En gammel myte er at ammende ikke skal spise disse tingene. Til og med det er avkreftet. Jeg lurer veldig på hvor denne "informasjonen" kommer fra? Er det akkurat som den "ei venninne av venninna mi, som kjenner tanta til bestevenninna mi fikk se ultralyd da hun røkte og barnet kroket seg"....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mye rart man tror når man er gravid vettu. Alle er jo forskjellge, men jeg ble faktisk veldig allergisk mot kiwi og jordbær sist jeg var gravid. Var ikke det før jeg var gravid, så legen mente på at det var svangerskapet som hadde utløst allergien. Det med reker er vel fordi mange tror man må være forsiktige med alt av sjømat, men man kan jo faktisk spise det meste av sjømat, bare man ikke spiser alt for mye :)

For folk som er gravid for første gang er det veldig mye spørsmål og slikt. Husker da jeg var gravid første gang, da fulgte jeg alle rådene til punkt og prikke. jeg visste jo ikke hva jeg kunne og ikke kunne gjøre, jeg hadde jo aldri opplevd dette før.

Nå er jeg gravid for andre gang, å merker jeg er mye mer avslappet nå :)

Men det er nå alltids mange myter og uråd som spinner rundt graviditet, å det er alltids noen som tar alt bokstavlig og tror på det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...