Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #26 Skrevet 12. juni 2009 Jeg startet en rectoceletråd her for en god stund siden. Til da hadde jeg aldri hørt om det selv, og ble helt sjokkert over hvor mange som svarte på tråden og slet med de samme problemene som meg selv. Jeg har vært igjennom en lang rekke inkompetente leger, gynekologer og såkalte "spesialister", og har endelig fått henvisning til operasjon. Bla ble jeg fortalt av en gynekolog at de ikke opererte kvinner under 55år pga dårlige prognoser og store muligheter for tilbakefall. Derfor skulle jeg prøve en elektrostimuleringsmaskin (skulle brukes i skjeden hver dag en halv time...) beregnet for inkontinente. Helt håpløst og totalt uten virkning, og en fin måte å bli sykeliggjort på, spør du meg. Jeg har heller aldri hatt problemer med inkontinens og går regelmessig i fysioterapitrening pga EDS-diagnose(hypermobile ledd/bindevevssykdom). Det tas hensyn til rectocele i treningen, jeg må unngå store belastninger på buken og knipe til absolutt alle øvelser. Hos meg skyldes rectocele overelastisk bindevev(trigget av 2 tette fødsler og EDS), og det synes ikke ved GU. Ved hard avføring, derimot henger det ut av skjeden som et slips og må dyttes manuelt tilbake for å få tømt tarmen. Jævlig lekkert, hygienisk og helt topp for psyken... Etter skilsmisse, flytting og bytte av fastlege, var det bare å be om operasjon, helt uten innvendinger, og nå venter jeg på svar. Har svart på operasjonstråden som "?09?" Og du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå