Gå til innhold

Begynne i barnehage og haaater å sove i vognen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal begynne i barnehagen og hun hater å ligge i vognen sin. Hun har alltid hatet det siden hun var spedbarn.

Det har alltid vært vugging og trilling til den store gullmedaljen for å få henne til å sovne i vognen.

Hun begynner å grine allerede på vei ned i vognen.

Hun hyler og hyler. Prøver å komme seg ut av vognen og kaver i vei.

Nå når barnehagestart nærmer seg med stormskritt, begynner jeg å bekymre med for hvordan det skal gå å få henne til å sovne i vognen der.

Her hjemme kan jeg vugge og gå tur i en halvtime/ 3 kvarter til hun sovner, men det er vel ikke noe dem kan gjøre i barnehagen. Er jo så mange små som skal sove der.

Kan jo hende det går bedre der, har jeg tenkt, men det gjenstår jo å se.

Noen som har noen bra tips eller noen med erfaringer her? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kelly Taylor
Skrevet

jobber i bhg og min erfaring er at i bhg så sover barna i vogn. har hatt flere bekymra foreldre, men det har gått strålende;) også mi lille snuppe nekter å sove i vogna hjemme, men sover som en stein i bhg. så d går nok bra:)

Skrevet

min er også sånn. hu kan hylskrike til hu er blå, i gud vethvor lenge..... er skikkelig bekymra for at hun blir bare et mas og idiot i barnehagen. Jeg vegrer meg jo bare for å gå en tur med vogna!!!

Skrevet

Ikke bruk energi til å bekymre deg for det. Funker ikke vogna (som det helt sikkert kommer til å gjøre) - finner barnehagen en annen løsning. Rare greier, men det er helt utrolig hvor tilpasningsdyktige barna er. Hun kommer til å sovne på ett blunk.

Skrevet

Min var også slik før barnehagestart ... og ei uke etterpå kunne vi legge ham i vogna på verandaen og gå inn med det samme. "Barnehagetanter" kan nemlig utrette mirakler ;-) Kjenner flere med samme erfaring, at det barnet trøbler med hjemme trenger ikke være noe problem i bhg, og at barnet etterhvert tar med den nye vanen hjem.

Skrevet

Å, tusen takk for oppløftende svar fra dere alle :-)

Tanken har jo slått meg at det kan gå bra der, og at det bare er med meg hun er "vrang", men allikevel er bekymringen der.

Men etter alle de fine svarene kjenner jeg at jeg har mer troen på at det går bra i barnehagen og at det sikkkert blir annerledes når noen andre enn meg legger henne.

Skrevet

Gutten min hater ikke vogna, men jeg måtte alltid trille leeeenge før han sovna i den. Men når han begynte i bhg ble det fikset på 1-2-3, nå sovner han selv i vogna.

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, og når foreldre er på tilvenning med barnet sitt, og ser at vi bare legger de andre barna i vogna, sier "sov godt" og går inn igjen, sier mange at "det der vil du aldri kunne gjøre med min" eller at "h*n kan være vanskelig å legge, så dere får beregne litt tid" el.l

Da sier vi som regel at den har vi hørt før, og det går nok bra. For det gjør det. Noe skriking og byssing de første dagene kanskje, men etter en dag eller to, legger også de "vanskelige" barna seg kjempefint, og man kan gå ifra vognen før de sovner. :) Så det går nok bra. Den der har vi hørt før. :P

Skrevet

Mellomste her sov på madrass inne i barnehagen, og det var det også flere andre som gjorde(på samme lille rom!) =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...