Nesly Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 ....forårsaken av coxackie viruset.. Noen som har vært borti det? Det er iallefall ikke noe jeg anbefaler å få...! Gutten min på 10 mnd har fått det, og har vonde blemmer på beina og ser nærmest ut som ei kjøttkake.. fått inni munnen også...er skikkelig plaget av dette, har skreket i ca hele dag..spiser ikke noe og sover max en halv time i strekk.. syns så synd på han... Smører på hvit vask og gir phenamin mixtur men hjelper lite.. Hvor lenge pleier dette å vare før det går over? Ubehaget/prikkene?
-MtG- Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Jeg hadde dette selv for et års tid siden. Var ikke veldig plaget da, hadde bare små uskyldige blemmer i hendene og under føttene. De gjorde ikke vondt, men prikket ubehagelig. Hadde et par blemmer i munnen også. De var ganske vonde. Alt sammen var borte etter ca. en uke.
Nesly Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2009 Ok, det er sikkert forskjellige grader av det da.. han her er iallefall hardt angrepet! Om det er over etter en uke har vi 3-4 dager igjen her... uff dette er så slitsomt..
-MtG- Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Skjønner at ikke det er noe godt. Ei jeg jobbet sammen med fikk hele munnen full og klarte ikke spise på mange dager. Fin slankekur da:) Men ikke like gøy når de er små. God bedring til lillegutt!
mayaya Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 Her i huset fikk mannfolka det i fjor. Han som da var 1,5 år fikk noen røde prikker og var litt småvarm en dag eller to. Han på 28 fikk enorme blemmer inni hender, under føtter og i munnen. Hender og føtter var verst. Klarte ikke gå eller åpne flasker på det verste.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Begge mine gutter hadde det seinsommer for 2 år siden. Da var de 2 1/2 år og minste var 6 mnd. Eldste fikk lett feber og antydning til en prikk inne i hånda. Minste fikk vel ikke feber men flere blemmer inne i hender og mellom tær og endel inni munn . Tror legen spå noen rester etter et par blemmer i munn på eldste også............ Minstemann var litt plaga og sutrete, men sov som vanlig...............Eldste var ikke noe plaga............ Varte kanskje noen dager den sutringa
Gjest Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Helt forjævlig som voksedn i hvert fall, vi hadde det og var lutter hvite digre blemmer i munnen, kunne ikke spise eller drikke eller snakke reint eller pusse tenner, så om jeg hadde fått lov og anledning hadde jeg også skriki hele dagen. Tok to uker. Men jeg antar unger får det noe lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå